Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Ένας Μαραθωνομάχος αφηγείται...

Ένας Μαραθωνομάχος αφηγείται...
Βρισκόμαστε στην Αθήνα του 490 π.Χ. Στην πόλη επικρατεί πανικός, γιατί πληροφορηθήκαμε ότι οι Πέρσες, αφού κατέστρεψαν την Ερέτρια, στρατοπέδευσαν στον Μαραθώνα. Στην πόλη, άλλοι πολίτες έχουν την άποψη να κλειστούμε μέσα στα τείχη και να περιμένουμε, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε σε ανοιχτή μάχη στην πεδιάδα του Μαραθώνα. Στο τέλος επικράτησε η δεύτερη άποψη και αμέσως στείλαμε αγγελιοφόρο στη Σπάρτη και ζητήσαμε βοήθεια. Οι Σπαρτιάτες όμως επικαλέστηκαν θρησκευτικούς λόγους και δεν έστειλαν στρατιώτες. Έτσι, λοιπόν, εμείς, 10.000 Αθηναίοι και 1.000 Πλαταιείς με τον οπλισμό μας και με αρχηγό τον Μιλτιάδη στρατοπεδεύσαμε στον Μαραθώνα, απέναντι από τους Πέρσες. 
Για πέντε ημέρες κανείς δεν παίρνει την πρωτοβουλία να επιτεθεί. Μέχρι που μαθαίνουμε ότι οι Πέρσες απομάκρυναν το ιππικό τους. Ήθελαν με αυτή την κίνηση να στείλουν το ιππικό με καράβια προς την αφύλακτη Αθήνα, για να την κατακτήσουν. Η κίνηση αυτή των Περσών έδωσε την ευκαιρία στον Μιλτιάδη να ξεκινήσει την επίθεση. Οι Πέρσες είχαν απλωθεί προς τη μεριά της θάλασσας με ισχυρό κέντρο και αδύνατα άκρα, ενώ σε εμάς ο Μιλτιάδης εφάρμοσε το σχέδιο «λαβίδα» με αδύνατο κέντρο και ισχυρά άκρα. Αφού μας εμψύχωσαν οι αρχηγοί δόθηκε το σύνθημα της επίθεσης. Οι τοξότες των Περσών δεν μπόρεσαν να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους, αφού το έδαφος ήταν ελώδες και ανηφορικό. Οι Πέρσες στρατιώτες δεν μπορούσαν να συγκριθούν με εμάς, τους οπλίτες, που ήμαστε καλυμμένοι με πανοπλίες από πάνω μέχρι κάτω. Εγώ και οι υπόλοιποι οπλίτες που ήμαστε στα άκρα απωθήσαμε τους Πέρσες και τους καταδιώξαμε ως τη θάλασσα Το κέντρο των Περσών που είχε διεισδύσει στο αδύνατο κέντρο μας. Τελικά βρέθηκε περικυκλωμένο από εμάς που γυρίσαμε προς τα πίσω. Η μάχη δόθηκε σώμα με σώμα Αθηναίοι και Πλαταιείς σκοτώσαμε όποιον Πέρση βρίσκαμε μπροστά μας. Ο τρόμος των Περσών ήταν μεγάλος. Όσοι γλίτωσαν από τη σφαγή πνίγηκαν στους βάλτους της περιοχής. Οι ηττημένοι μπήκαν κακήν κακώς στα καράβια τους. Εμείς νιώθαμε περήφανοι για τη νίκη μας. Καταλάβαμε ότι οι Πέρσες, που και μόνο ακούγοντας το όνομά τους νιώθαμε φόβο, δεν ήταν αήττητοι. Αφού θάψαμε τους νεκρούς μας και παρά τη μεγάλη κούραση από τη μάχη κατευθυνθήκαμε προς την Αθήνα, γιατί οι Πέρσες με τον στόλο τους πήγαιναν προς αυτήν. Δεν υπήρχε χρόνος για χάσιμο. Έπρεπε να υπερασπιστούμε την πόλη μας, τις οικογένειές μας, τους τάφους των προγόνων μας και την ελευθερία μας...                                                                                               Βασίλης Π. Α' 4



Ήμουν στην δεξιά πτέρυγα που την διοικούσε ο Καλλίμαχος. Παραταχθήκαμε και με βάση το σχέδιο του Μιλτιάδη επιτεθήκαμε στους Πέρσες, πολεμώντας με πάθος και με τόλμη. Οι Πέρσες στην αρχή τα έχασαν, αλλά μετά από λίγο έτρεξαν να μας πολεμήσουν στο κέντρο του στρατού μας που ήταν 3-4 σειρές μόνο....  δεξιά και η αριστερή πτέρυγα απλώθηκαν και περικύκλωσαν τους Πέρσες. 
Εκείνοι προσπαθούσαν να διαφύγουν, που βέβαια μερικοί τα κατάφεραν και πήγανε στα πλοία τους, αλλά αυτοί ήταν ελάχιστοι. Το δυσάρεστο είναι ότι ο καλύτερος μου φίλος έχασε το χέρι όπως και πολλοί άλλοι συμπατριώτες και συναγωνιστές μας. Σκοτώθηκαν περίπου 6000 Πέρσες και 192 Έλληνες. Όταν περικυκλώσαμε τους Πέρσες ένιωθα χαρούμενος και είχα περισσότερο θάρρος γιατί πια ήμουν σίγουρος πως δεν θα χάναμε. Παρόλα αυτά στην αρχή της μάχης ήμουν τρομερά αγχωμένος μιας και ήμουν στην πρώτη σειρά της δεξιάς πτέρυγας.....
                                                                                       Κωστής Δημητρακόπουλος  Α΄ 2


 Η σκληρή μάχη στον Μαραθώνα θα μου μείνει αξέχαστη. Είναι μια από τις πιο συγκλονιστικές και ανατρεπτικές μάχες που έχω ζήσει και ακούσει. Οι Πέρσες είχαν αγκυροβολήσει στην Ερέτρια, την οποία κατέστρεψαν. Εκεί, σκοτώθηκαν πολλοί σύμμαχοι και συμπατριώτες μας. Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν στον Μαραθώνα, όπου στρατοπέδευσαν. Εμείς, 10.000 Αθηναίοι και 1.000 Πλαταιείς με στρατηγό τον έμπειρο και πολυμήχανο Μιλτιάδη περιμέναμε τα στρατεύματα από την Σπάρτη, τα οποία τελικά δεν εμφανίστηκαν. Επομένως, ο στρατηγός μας μάς παρέταξε. Ήμουν στην δεξιά πτέρυγα, υπό τις διαταγές του ικανού πολέμαρχου Καλλίμαχου. Ο Μιλτιάδης είχε αποδυναμώσει το κέντρο του στρατού και είχε ενισχύσει τα δύο άκρα για να περικυκλώσουμε τις πολλαπλάσιες περσικές δυνάμεις. Το σχέδιο ήταν αρκετά έξυπνο. Έμενε να δούμε πώς θα εκδηλωνόταν στην μάχη. Ήμασταν αγχωμένοι αλλά και αποφασισμένοι πως θα εμποδίζαμε την περσική δύναμη. Μόλις δόθηκε το σύνθημα, ξεκινήσαμε να τρέχουμε. Οι Πέρσες φαίνονταν ξαφνιασμένοι! Όταν κατεβήκαμε την πλαγιά, έγινε μάχη
σκληρή. Οι Πέρσες ήταν σίγουροι πως θα κέρδιζαν, επειδή ήταν πιο πολλοί και καλύτερα εξοπλισμένοι. Παρόλα αυτά, καταφέραμε να τους περικυκλώσουμε και να υπερισχύσουμε. Τους κυνηγάγαμε μέχρι την θάλασσα. Κερδίσαμε! Κερδίσαμε για πρώτη φορά τον περσικό στρατό! Και μάλιστα, είχαμε ελάχιστες απώλειες, κοντά στους 200, σε αντίθεση με τους αντιπάλους μας που είχαν 6000 περισσότερους! Τελικά, οι Πέρσες δεν ήταν τόσο δυνατοί όσο νομίζαμε.
                                                                                               Στάθης Δ.  Α΄2
                                                                                                                   



Οι Πέρσες είχαν στρατοπεδεύσει στον Μαραθώνα. Εμείς, με αρχηγό τον Μιλτιάδη πήγαμε να πολεμήσουμε 10.000 Αθηναίοι και 1.000 Πλαταιείς εκείνη την ημέρα παραταχτήκαμε για τη μάχη. Το άγχος με κυρίευσε. Όμως ήθελα να σώσω την πατρίδα μου, κι ας έφερνε αυτό τον θάνατο μου. Εμπιστευόμουν απόλυτα στους συμπολεμιστές μου. Ο Μιλτιάδης ήτα πολύ έξυπνος στρατηγός, καθώς ενίσχυσε τα πλάγια, αφήνοντας λιγότερους στο κέντρο. Τρέξαμε προς τον αντίπαλο, που αιφνιδιάστηκε βλέποντας μας να τους πλησιάζουμε δίχως δισταγμούς. Εκείνη τη στιγμή δε σκεφτόμουν  τίποτα. Είχα χαιρετήσει τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου σε περίπτωση που πέθαινα. Η μάχη κράτησε 2:30 ώρες . Ο Μιλτιάδης είχε δίκιο. Οι Πέρσες επιτέθηκαν στο κέντρο.
Εμείς με το σχέδιο του Μιλτιάδη καταφέραμε και τους κατατροπώσαμε. Σκοτώθηκαν 6000 Πέρσες και μόνο 192 Έλληνες. Οι εναπομείναντες Πέρσες έτρεξαν στα πλοία τους κι έφυγαν. Νικήσαμε! Οι Πέρσες δεν ήταν ανίκητοι.
                                                                                                                        Λουκάς Π. Α΄4



...Όταν μάθαμε ότι οι Σπαρτιάτες δεν θα μας βοηθήσουν, χάσαμε την ελπίδα μας. Βλέπαμε τους Πέρσες ντυμένους με τις πολύχρωμες στολές τους, με τα μακριά τόξα τους και τα δόρατά τους και μας κόπηκαν τα πόδια. Τότε μίλησε ο Μιλτιάδης και είπε ότι πρέπει να δώσουμε τώρα την μάχη εφόσον έχουμε την βοήθεια των Θεών.
Έτσι λοιπόν με αρχηγό τον Μιλτιάδη παραταχτήκαμε στο κέντρο με μισό βάθος, ενώ δεξιά και αριστερά με πλήρες βάθος. Εγώ ήμουν στο κέντρο και ήμουν πολύ αγχωμένος, γιατί θα κάναμε την πρώτη σύγκρουση με το πιο ισχυρό τμήμα του περσικού στρατού. Αρχίσαμε να τρέχουμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε κατά πάνω τους ενώ έπεφταν βροχή τα περσικά βέλη. Την ίδια στιγμή τα ισχυρά άκρα των Ελλήνων άρχισαν να πλαγιοκοπούν τους Πέρσες. Ο περσικός στρατός βρέθηκε περικυκλωμένος και οι στρατιώτες το έβαλαν στα πόδια.
Εμείς τους ακολουθούσαμε από πίσω ενώ προσπαθούσαν να φτάσουν στα πλοία τους. Έτσι οδηγηθήκαμε στη νίκη.
 Ήταν μια σκληρή μάχη όπου 192 Έλληνες και 6.400 Πέρσες έχασα την ζωή τους.                                                                           
                         Έλενα Καράβη   Α΄2


* Στους μαθητές και στις μαθήτριες δόθηκε η περιγραφή του Ηροδότου για τη μάχη του Μαραθώνα.


Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Συνέντευξη με έναν λογοτεχνικό ήρωα...

Οι μαθητές/ριες του Γ' 2 συναντούν τον Θανάση από το βιβλίο "Στη διαπασών" και συζητούν μαζί του...

-Γεια σου, Θανάση! Διαβάσαμε για σένα στο βιβλίο του Β. Παπαθεοδώρου «Στη διαπασών» και θέλαμε πολύ να σε συναντήσουμε και να μιλήσουμε μαζί σου... Θανάση, γιατί δε σου αρέσει το σχολείο;

Πιστεύω ότι το σχολείο είναι βαρετό. Σε ποιον αρέσει το σχολείο; Όποιον και να ρωτήσεις όχι θα σου πει. Με εμποδίζει να ζήσω την καθημερινότητά μου. Είναι φυλακή για μένα.
-Γιατί μισείς τους καθηγητές και τους συμμαθητές σου;
Τους καθηγητές είναι λογικό να τους μισώ, αφού με έχουν αφήσει δύο χρόνια στην ίδια τάξη. Οι συμμαθητές μου μού είναι αδιάφοροι. Είναι εντελώς διαφορετικοί από μένα και ανώριμοι. Όλοι τους εκεί μέσα μου τη δίνουν.
-Ποιες είναι οι ασχολίες σου;
Οι μόνες ασχολίες που είχα από μικρός ήταν ο δρόμος κι η μουσική. Α! μου αρέσει και το ποδόσφαιρο. Και τώρα θα πάρουμε τα σώβρακα από τους Βούλγαρους. Καταλαβαίνεις σε ποια ομάδα αναφέρομαι...
-Από πότε είσαι Ολυμπιακός;
ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΑΑ! Μου αρέσει να πηγαίνω στο γήπεδο, γιατί εκεί πραγματικά εκτονώνομαι.
-Πιστεύεις ότι οι παρέες σου σε είχαν επηρεάσει αρνητικά;
Ναι, αλλά δεν τους κρατώ κακία.
-Είναι αλήθεια ότι λατρεύεις τη μουσική;
Ναι, η μουσική με εκφράζει. Είναι η ζωή μου, Περισσότερο μ’ αρέσουν τα ροκ κομμάτια, διότι ταυτίζομαι με αυτά. Μου αρέσει να ακούω τη μουσική δυνατά, στη διαπασών! Τρελαίνομαι! Η μουσική για μένα είναι ένας τρόπος να ξεφεύγω από την πραγματική ζωή και τα προβλήματά μου
-Γιατί συμπεριφέρθηκε με τέτοιο τρόπο στη Λουΐζα;

Κοίτα, δεν ήθελα να συμπεριφερθώ έτσι. Απλά δεν ήξερα πώς να διαχειριστώ αυτά που αισθανόμουν γι’ αυτή. Σκεφτόμουν ότι της άξιζε κάποιος καλύτερος από μένα. Όσο και να με πληγώνει αυτό που λέω...
-Είναι αλήθεια ότι είσαι ερωτευμένος με τη Λουΐζα;
Είμαι ή δεν είμαι εσένα τι σε νοιάζει; Τέλος πάντων... ναι είμαι!
-Έχεις ξανανιώσει έτσι για άλλη κοπέλα;
Όχι, δεν έχω ξανανιώσει έτσι. Η Λουΐζα είναι η μόνη κοπέλα που με έχει κάνει να την ερωτευτώ τόσο πολύ.
-Θα ήθελες να συναντήσεις τον πραγματικό σου πατέρα και από εδώ και πέρα να μένετε μαζί;
Θα ήθελα πολύ να τον γνωρίσω. Δε θα ήθελα να ξαναδώ ποτέ τον Τάκη
-Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι από τη ζωή σου τι θα ήταν αυτό;
Να σου πω την αλήθεια, δεν θα ήθελα να αλλάξω τίποτα, γιατί από αυτά που έγιναν έμαθα πολλά. Ίσως, βέβαια, θα ήθελα να μην έχω στενοχωρήσει τη μητέρα μου και κάποιους ανθρώπους που πραγματικά αξίζουν. Καθημερινά με τη μητέρα μου είχαμε πολλές κόντρες, καθώς είχαμε διαφορετικές απόψεις για τη ζωή. Είναι, όμως, το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μου...
-Ποιο ρόλο έχουν στη ζωή σου όλες αυτές οι εμπειρίες;
Με έχουν κάνει καλύτερο άνθρωπο και πιστεύω ότι κάποιοι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τους άλλους.
-Τι σε έκανε να αλλάξεις;
Ο θάνατος του πιο αγαπημένου μου προσώπου...
-Ναι, το μάθαμε... Συλλυπητήρια... Σε ευχαριστούμε, Θανάση, που δέχτηκες να μιλήσεις μαζί μας!





Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Ένα γράμμα στους 11 μαθητές του Τυφλοπόντικα...

11/1/2017 
Αθήνα,2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου

Αγαπητοί μαθητές της Σχολής Αντουάν Παρμαντιέ,
Η αλήθεια είναι πως έμεινα έκπληκτη, όταν διάβασα τις συγκλονιστικές σας περιπέτειες. Φυσικά θέλω να συγχαρώ και τον δάσκαλό σας για τις εξαιρετικές του ιδέες. Ελπίζω να περάσετε όμορφα στη θάλασσα κι αυτές οι μέρες να σας μείνουν αξέχαστες. Κάτι ακόμα...θέλω να σας δώσω μια συμβουλή που θα σας βοηθήσει να
  να κερδίσετε την εκτίμηση των παιδιών που σας κορόιδευαν. Διαβάστε εξωσχολικά βιβλία, για να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό σας. Από τη στιγμή που κάνατε την αρχή, μπορείτε να το επαναλάβετε πολλές φορές, αρκεί να το θέλετε. Το γεγονός ότι πηγαίνετε σε μια ενισχυτική τάξη δεν σημαίνει ότι είστε κατώτεροι από τα άλλα παιδιά! Οπότε μην σας παίρνει από κάτω. Περιμένω σύντομα γράμμα σας. Ελπίζω κάποια μέρα να ιδωθούμε...     
                                           Φιλικά            
                                     Έλενα Παππά


11/1/2017 
Αθήνα, 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου

Αγαπητοί μαθητές της Σχολής Αντουάν Παρμαντιέ,

Θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την προσπάθεια που καταβάλατε. Χαιρόμαστε πολύ που καταφέρατε να συγκεντρώσετε τα χρήματα και να πραγματοποιήσετε το όνειρο σας. Όποιος προσπαθεί καταφέρνει και πετυχαίνει τον στόχο του. Αυτό να
μην το ξεχάσετε ποτέ. Επίσης, πρέπει να ξέρετε πως είστε πολύ τυχεροί που έχετε έναν τόσο δημιουργικό,ενεργητικό και υπομονετικό δάσκαλο, τον κ. Νταβιντ Μυλωνά ή Τυφλοπόντικα. Ευχόμαστε να συναντηθούμε από κοντά. .

Σας φιλάμε,

Γιώργος και Στέλιος




11/1/2017 
Αθήνα, 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου

Αγαπητοί μαθητές ,
σας γράφουμε αυτό το γράμμα, γιατί μέσα από το βιβλίο μπορέσαμε να μάθουμε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα έτσι ώστε να τα εφαρμόσουμε κι εμείς στην καθημερινότητά μας.
Καταλαβαίνουμε απόλυτα την αντιπάθειά σας για το σχολείο. Αλλά θέλουμε να σας επισημάνουμε ότι είστε τυχεροί που έχετε έναν τόσο εξαίσιο και προσιτό δάσκαλο. Πρέπει να σας πούμε ότι είστε ένα πρότυπο για εμάς, επειδή δεν υποχωρήσατε στις  διάφορες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε και στο τέλος πετύχατε τον στόχο σας.
Ο δάσκαλός σας φαίνεται ότι νοιάζεται και σας καταλαβαίνει απόλυτα. Αυτό φαίνεται από όλα όσα έκανε, όπως τη βιβλιοθήκη για να γνωρίσετε τον κόσμο των βιβλίων, τη βοήθεια που σας πρόσφερε για να μαζέψετε χρήματα και να πραγματοποιήσετε το όνειρο σας και άλλα πολλά. Από όλη αυτή την εμπειρία που ζήσατε αγαπήσατε το σχολείο και μάθατε καινούρια πράγματα. Θα θέλαμε πολύ να σας συναντήσουμε κάποια στιγμή.

Φιλιά,
Μαριλένα και Ιωάννα

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Ακροστιχίδες με τον..."Τυφλοπόντικα"

Τυφλοπόντικας το παρατσούκλι του δασκάλου
Υπακοή είχαν τα παιδιά προς τον Τυφλοπόντικα
Φρανκ ονομαζόταν ο πρωταγωνιστής του βιβλίου
Λώρα ονομαζόταν το κορίτσι του Φρανκ
Οργάνωσαν συναυλία για να κερδίσουν χρήματα για την εκδρομή

Περιπέτεια ήταν για εκείνους αυτή η εκδρομή
Όνειρό τους ήταν να δουν τη θάλασσα
Ναίϊβιντ Μυλωνάς ήταν το πραγματικό όνομα του δασκάλου
Τάξη εντατικής παρακολούθησης λεγόταν η τάξη που δίδασκε ο Τυφλοπόντικας
Ιδέα είχαν για την κατασκευή μιας βιβλιοθήκης
Καθηγητή είχαν υπομονετικό και δραστήριο
Ανεπίδεκτοι μαθήσεως ήταν οι έντεκα μαθητές στην αρχή
Σενάριο δημιουργικό είχαν και τα δύο τους βιβλία.

                                                      Γιώργος Σακελλαρόπουλος

Τραγούδια θα πουν οι Αϊσμπεργκ
Ύστερα από πολλές προσπάθειες κατάφεραν τον στόχο τους
Φιλία και θάλασσα έχουν την ίδια μυρωδιά
Λεφτά μαζεύουν για να πάνε στη θάλασσα
Ούτε του Τυφλοπόντικα δεν αρέσει το μάθημα
Παραμένει ήρεμος ο δάσκαλος ό,τι και να κάνουν τα παιδιά
Όλοι μαζί προσπαθούν για την εκδρομή
Νταίϊβίντ το όνομα του Τυφλοπόντικα
Το όνειρό τους να δουν τη θάλασσα έγινε πραγματικότητα
Ιστορία γράφουν τα παιδιά
Κατασκεύασαν βιβλιοθήκη στην τάξη
Αρχίζουν να αγαπούν το σχολείο
Σχολή Αντουάν Παρμαντιέ το σχολείο τους

                                                                                                     Ιωάννα 

Ένα διαφορετικό τέλος για...τον "Τυφλοπόντικα" του Μπαρμπώ

Το λεωφορείο έφτασε. Ο Τυφλοπόντικας ακόμα να φανεί! Ξαφνικά αντικρίσαμε έναν κύριο που έμοιαζε με τον δάσκαλο.
 Έτρεξε προς το μέρος μας, μάς έβαλε στο λεωφορείο και μπήκε κι αυτός μαζί μας. Αφού τακτοποιηθήκαμε μας εξήγησε πως ο αδερφός του, δηλαδή ο δάσκαλός μας, αρρώστησε κι έστειλε εκείνον στη θέση του. Μόλις το ακούσαμε, μια δυσάρεστη έκπληξη ζωγραφίστηκε στα πρόσωπά μας. Ο Σπόρος τότε σηκώθηκε όρθιος και μας είπε πως πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα θετικά και να αντιμετωπίζουμε κάθε εμπόδιο. Μόλις τέλειωσε τον λόγο του όλοι χειροκροτήσαμε ακόμη κι ο Ύπνος που ποτέ δεν παρακολουθεί τίποτα.

        Ξάφνου ο Σπόρος έπεσε κάτω κι εμείς τιναχτήκαμε πάνω. Πήγαμε να ρωτήσουμε τον οδηγό τι έγινε και τότε είδαμε πώς ένας τεράστιος βράχος στεκόταν εμπόδιο στον δρόμο μας. Μάλλον είχε ξεκολλήσει από την πλαγιά λόγω κακοκαιρίας.

        Ο οδηγός γύρισε πίσω, διότι δεν υπήρχε άλλη λύση. Ο Σπόρος χτυπιόταν κάτω σαν τρελός κι εμείς προσπαθούσαμε να τον ηρεμήσουμε. Με χίλια βάσανα τον βάλαμε να καθίσει και μέχρι να πεις «κύμινο» επιστρέψαμε στον σταθμό.
        Η σκέψη όλης αυτής της προετοιμασίας που πήγε χαμένη με τρελαίνει, αλλά τουλάχιστον θα θυμάμαι όλη αυτή την τρελή περιπέτεια για πάντα!
                                                                      Έλενα Παππά
 
Μόλις έφτασαν στο ξενοδοχείο καθώς ο Ξανθομπάμπουρας κοιτούσε τη θάλασσα, στα δεξιά του είδε ένα ακρωτήρι. Αμέσως του ήρθε στο μυαλό η ιστορία που είχαν γράψει για το ξενοδοχείο. Έτσι, έτρεξε στον Τυφλοπόντικα και του ζήτησε να οργανώσουν μία εκδρομή στο ακρωτήρι. Εκείνος δέχτηκε μετά χαράς και ντύθηκαν κατάληλλα για αυτή την περιπέτεια.Είχαν φτάσει πια στην άκρη του ακρωτηρίου, ώσπου ξαφνικά είδαν ένα φως και μία παράγκα που ίσα ίσα ξεχώριζε μέσα στην ομίχλη. Έτρεξαν όλοι μαζί προς αυτήν και χτύπησαν δυνατά την παλιά ξύλινη πόρτα. Άνοιξε ένας γέρος που έμοιαζε με τον ήρωα του βιβλίου τους. Τον ρώτησαν αμέσως με αγωνία το όνομά του και τους απάντησε πως ονομαζόταν Καψογένης. 

Έτσι γνωρίστηκαν και αρχισε να τους διηγείται ιστορίες για τις δυνάμεις του και πώς μπορούσε να ηρεμήσει τη θάλασσα. Τους το έδειξε μάλιστα και μπροστά στα μάτια τους. Έτσι πέρναγαν οι μέρες... Έφτασε η μέρα της αναχώρησης. Τα παιδιά όμως ζήτησαν να μείνουν εκεί για πάντα. Έτσι χωρίς την άδεια των γονιών έφτιαξαν μία τεράστια βίλα με τη βοήθεια των μαγικών δυνάμεων του Καψογένη και έζησαν εκεί για όλη τη ζωή τους.  
                                   
                                                 Γιώργος Σακελλαρόπουλος




Ναι συμφωνώ απόλυτα Φρανκ. Κι εγώ όταν βρίσκομαι κοντά στη θάλασσα και τη μυρίζω σκέφτομαι πάντα τους φίλους μου. Όταν τη κοιτάζω νιώθω ελεύθερος και πλημμυρισμένος από ευτυχία. Έτσι ακριβώς νιώθω και όταν βρίσκομαι με τους φίλους μου. 

Ο Φρανκ κούνησε το κεφάλι του συμφωνώντας με τον Τυφλοπόντικα. Όλα τα παιδιά σαστισμένα από τη μαγική ομορφιά της θάλασσας κάθισαν κάτω στην άμμο απολαμβάνοντας το τοπίο. Όμως τα παιδιά δεν ένιωθαν τόσο ευτυχισμένα μόνο από το τοπίο αλλά και με την ικανοποίηση που ένιωθαν για τον εαυτό τους που τα κατάφεραν παρά τις τόσες δυσκολίες που αντιμετώπισαν .Ο Τυφλοπόντικας ήταν περήφανος για τα παιδιά που έμαθαν να μην τα παρατάνε με την πρώτη δυσκολία και να συνεργάζονται για να πετύχουν τον στόχο τους. Κοίταξε και αυτός μαγεμένος το τοπίο.
Όταν γύρισαν πίσω στο σχολείο άρχισαν να διηγούνται στα άλλα παιδιά τις εντυπώσεις τους. Ο Τυφλοπόντικας καθώς περνούσαν οι μέρες έβλεπε ότι τα παιδιά αγαπούσαν όλο και πιο πολύ το σχολείο και τα βιβλία. Μέσα από αυτή την περιπέτεια έμαθαν να συνεργάζονται και να μην τα παρατούν πότε
                                                                                 Ιωάννα Χ.


Ο Τυφλοπόντικας και η παρέα του συνέχισαν ομαλά την χρονιά τους έως την 6η δημοτικού. Κατόπιν όμως ήρθε η ώρα να πάνε γυμνάσιο. Ο Ξανθομπάμπουρας κυρίως, ήταν πιο ενθουσιασμένος από όλους. Χαιρόταν που θα άλλαζε περιβάλλον και θα έκανε καινούργιες γνωριμίες.
 Το καλοκαιράκι πέρασε ανέμελα και ξέγνοιαστα. Η τρομερή αυτή παρέα συνέχισε δυναμικά στο γυμνάσιο και ήταν αχώριστη. Η ανεπίδεκτη μαθήσεως παρέα έβαλε τα δυνατά της και έγιναν όλοι ξεφτέρια. Έγραφαν εκπληκτικές εκθέσεις μετά από τα χιλιάδες αναγνώσματα που είχαν διαβάσει, παρέα με τον αγαπημένο τους δάσκαλο. Η φαντασία τους έφτανε σε άλλες χώρες, εποχές, καταστάσεις και κάθε φορά δημιουργούσαν έναν δικό τους κόσμο.
 Όμως ήταν λίγο άτακτα παιδιά... έμπλεκαν εύκολα σε καυγάδες και ήταν μεγάλοι ταραξίες. Τα σκανταλιάρικα παιδιά είχαν οδηγηθεί πολλές φορές στον διευθυντή λόγω της συμπεριφοράς τους, στα διαλείμματα.

 Παρόλα αυτά, ήταν εξαιρετικοί μαθητές. Είχαν την δύναμη να φτάσουν πολύ ψηλά, με την θέληση τους και το "κοφτερό"  μυαλό τους.  Κατάφεραν τους στόχους τους και τώρα έχουν θέσει υψηλότερους και πιο μακρινούς. Αν κάποιος έχει θέληση για κάτι μπορεί να καταφέρει τα πάντα.            
                                                               Τσαγκάκου Εφη


Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016

Ο Θανάσης από το βιβλίο "Στη διαπασών" με τα μάτια του Γιώργου...

Ο Γιώργος Β. μαζί με τη βιβλιοπαρουσίαση έστειλε κι ένα σκίτσο του Θανάση, του κεντρικού ήρωα του βιβλίου "Στη διαπασών" του Βασίλη Παπαθεοδώρου.

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

"Ο τυφλοπόντικας"-Φιλίπ Μπαρμπώ: Βιβλιοπαρουσιάσεις...

Σήμερα οι μαθητές/ριες του Α΄5 διάβασαν τις βιβλιοπαρουσίασεις τους για τον "τυφλοπόντικα" του Φιλίπ Μπαρμπώ...

Τίτλος  Ο ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Συγγραφέας  ΦΙΛΙΠ ΜΠΑΡΜΠΩ
Μετάφραση  ΣΥΛΒΑΝΑ ΖΕΡΒΑΚΑΚΗ

Εικονογράφηση  ΣΟΛΒΕΙ ΚΡΕΒΕΛΙΕ
Εκδόσεις  ΝΕΦΕΛΗ
Έτος Έκδοσης  1988
Αριθμός Σελίδων  138
  Ο Τυφλοπόντικας είναι ένα λογοτεχνικό βιβλίο, που μας ταξιδεύει σε μία τάξη όπου υπάρχει πλήρης αταξία. Οι σκανταλιάρηδες μαθητές έχουν βάλει στόχο να μην στεριώσει δάσκαλος μαζί τους. Ώσπου μια μέρα η καθημερινότητα τους και οι προσδοκίες τους αλλάζουν ριζικά.
  Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη μαγεία των βιβλίων και αποφασίζουν να διοργανώσουν μια εκδρομή σ’ ένα πρωτόγνωρο μέρος για αυτούς, την θάλασσα, μαζί με τον ξεχωριστό δάσκαλο τους, τον Τυφλοπόντικα. Με διάφορους τρόπους τα παιδία προσπαθούν να μαζέψουν χρήματα για να πετύχουν τον στόχο τους.
  Ο «Τυφλοπόντικας» είναι ένα βιβλίο για παιδία ηλικίας 9-12 ετών. Μεταφέρει στα παιδία το πνεύμα της ομαδικότητας και της εξερεύνησης νέων τόπων. Είναι ένα ευκολοδιάβαστο βιβλίο με απλές έννοιες, το οποίο θα το πρότεινα και σε παιδιά μικρότερης ηλικίας.
  Το εξώφυλλο απεικονίζει τον Τυφλοπόντικα, όπου έχει για σχεδία ένα βιβλίο, στην μαγική θάλασσα των γνώσεων και της φαντασίας. Με έναν έμμεσο τρόπο μας μεταδίδει από την ήρεμη θάλασσα, την χαλάρωση και την γαλήνη του ταξιδιού της γνώσης…
Με την πειρατική σημαία καρφωμένη στο βιβλίο μας δείχνει την κατάκτηση την γνώσης μέσα από τον σωστό τρόπο διδασκαλίας και διαπαιδαγώγησης των νέων παιδιών. Οι καιρικές συνθήκες δεν πτοούν τον πρωταγωνιστή μας. Στέκεται δυναμικά στην κορυφή του βιβλίου του. Έτσι, μας δείχνει ότι για να πετύχουμε τον στόχο μας δεν πρέπει να τα παρατάμε και να συνεχίζουμε δυναμικά παρ’ όλες τις δυσκολίες που μπορούν να εμφανιστούν στην πορεία.
 Η προσωπική μου άποψη για την απόφαση του εικονογράφου να σχεδιάσει με αυτόν τον τρόπο τον Τυφλοπόντικα είναι πρωτότυπη και μεταφέρονται με έμμεσο τρόπο πολλά μηνύματα στον αναγνώστη. Είναι ένα βιβλίο που το προτείνω να το διαβάσετε, ώστε να περάσετε ευχάριστα τον χρόνο σας.
                                                                


Έφη Τσαγκάκου Α΄5


 Τίτλος  Ο ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Συγγραφέας  ΦΙΛΙΠ ΜΠΑΡΜΠΩ
Μετάφραση  ΣΥΛΒΑΝΑ ΖΕΡΒΑΚΑΚΗ
Εικονογράφηση  ΣΟΛΒΕΙ ΚΡΕΒΕΛΙΕ
Εκδόσεις  ΝΕΦΕΛΗ
Έτος Έκδοσης  1988
Αριθμός Σελιδών  138

Παιδιά “ανεπίδεκτοι μαθήσεως” (όπως τα χαρακτήρισε και ο συγγραφέας), παιδιά που δεν αφήνουν δάσκαλο για δάσκαλο να παραμείνει στη τάξη τους πάνω από έξι μήνες αλλάζουν τη στάση τους με την παρουσία του νέου τους δασκάλου.
          Στο βιβλίο “Ο Τυφλοπόντικας” περιγράφονται μερικά στοιχεία της καθημερινότητας του Φράνκ, του λεγόμενου “Ξανθομπάμπουρα” και οι προσπάθειες των συμμαθητών του, του “Τυφλοπόντικα” (του δάσκαλου) και του ίδιου να δούν τη θάλασσα.
Σε αυτό το βιβλίο είναι κρυμμένες όλες οι σκανταλιές των παιδιών, τα παρατσούκλια τους και τα ονόματα των οδών που σου θυμίζουν περισσότερο ονόματα ζώων.
Ο συγγραφέας γράφει με τέτοιον τρόπο που σε κάνει να ταξιδεύεις με το μυαλό σου. Ένα βιβλίο που θα σου διδάξει πως ό,τι ονειρεύεσαι μπορείς να το κάνεις πραγματικότητα ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσεις. 
                               
                                                                                                 Έλενα Παππά Α΄5
                                                                                                                         
Τίτλος  Ο ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Συγγραφέας  ΦΙΛΙΠ ΜΠΑΡΜΠΩ
Μετάφραση  ΣΥΛΒΑΝΑ ΖΕΡΒΑΚΑΚΗ
Εικονογράφηση  ΣΟΛΒΕΙ ΚΡΕΒΕΛΙΕ
Εκδόσεις  ΝΕΦΕΛΗ
Έτος Έκδοσης  1988
Αριθμός Σελιδών  138
Στο βιβλίο «ο τυφλοπόντικας» περιγράφεται η ζωή ενός παιδιού το οποίο ζει στην γειτονιά των εντόμων και συμμετέχει σε μια τάξη εντατικής παρακολούθησης. Τα γεγονότα συμβαίνουν γύρω στο 1980 – 1990. Είναι μια τάξη η οποία συνεχώς διώχνει τους δασκάλους από το σχολείο λόγω της φασαρίας τους και της ανυπακοής  τους. Όμως στη μέση της χρονιάς , ήρθε ένας δάσκαλος διαφορετικός. Κατάφερε με τη συμπεριφορά του και τα αστεία του να κερδίσει τα παιδιά. Έτσι έμαθε όλα τα μυστικά τους και έγινε φίλος τους και όχι μόνο δάσκαλος τους.
Ο συγγραφέας δίνει πολύ ζωντανές εικόνες και περιγραφές και περνάει στα παιδιά μηνύματα όπως να μην τα παρατάνε και να συνεχίζουν μέχρι να πετύχουν τον στόχο τους, όπως τα κατάφερε κι ο Φρανκ (Ξανθομπάμπουρας) να δει και να μυρίσει τη θάλασσα λέγοντας στον δάσκαλο του πως η μυρωδιά της θάλασσας μοιάζει με την φιλία.
                                                                     Γιώργος Σακελλαρόπουλος

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

"Στη διαπασών"-Βασίλης Παπαθεοδώρου - Βιβλιοπαρουσιάσεις....

Οι πρώτες βιβλιοπαρουσιάσεις που μου έστειλαν το Σαββατοκύριακο οι μαθητές και οι  μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου για το βιβλίο του Βασίλη Παπαθεοδώρου "Στη διαπασών".

Τίτλος: Στη διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης 
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων:256

Στο νεανικό βιβλίο «Στη διαπασών» του Βασίλη Παπαθεοδώρου, περιγράφεται η ζωή ενός έφηβου, ο οποίος βιώνει διάφορες καταστάσεις, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ηλικίας του.
Ο Θανάσης  λοιπόν, είναι ένα δεκαεφτάχρονο αγόρι, που πηγαίνει Τρίτη γυμνασίου, ζει με την μαμά του, την αδερφή του και τον πατριό του, αφού ο βιολογικός του πατέρας δεν γνωρίζει την ύπαρξη του. Ο έφηβος, μισεί το σχολείο, τον πατέρα, τους συμμαθητές του και τσακώνεται με όλους. Ακόμη, είναι ρατσιστής, και δεν αποδέχεται τίποτα ξένο και διαφορετικό. Είναι εγωιστής, ευαίσθητος και χωρίς αληθινούς φίλους.
Αυτό που του δίνει δύναμη, ενέργεια και τον βοηθάει να προχωρήσει στην ζωή του, είναι η ροκ μουσική. Ο Θανάσης , βάζει καθημερινά την μουσική στη διαπασών ακούγοντας τα ροκ συγκροτήματα, που των ωθούν στην βία και στην αγριότητα. Δύναμη του δίνει και το κορίτσι του, η Λουΐζα, την οποία, ενώ την αγαπάει, την διώχνει μακριά του. Έτσι λοιπόν κλίνεται στον εαυτό του, με αποτέλεσμα να γίνεται αυτοκαταστροφικός.
Ο λόγος του κειμένου είναι άμεσος  και μας βάζει στην θέση του πρωταγωνιστή. Μέσα από το μυθιστόρημα μπαίνουμε στην ψυχολογία του εφήβου και καταλαβαίνουμε την συμπεριφορά και τις αντιδράσεις του. Έτσι πολλές φορές παίρνουμε το μέρος του και ταυτιζόμαστε με αυτόν.
Το νεανικό αυτό βιβλίο, περνάει διάφορα σημαντικά μηνύματα στους εφήβους, και τους διδάσκει την ζωή και τα αποτελέσματα της. Τα πιο ωραία και αληθινά κομμάτια είναι όταν ο Θανάσης  μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις του για τα προβλήματα και για τις χαρές του.
Κατά την γνώμη μου, το βιβλίο πρέπει οπωσδήποτε να το διαβάσουν οι έφηβοι, διότι θα ταυτιστούν με αυτό. Τέλος μπορεί να διαβαστεί και από μεγαλύτερους, οι οποίοι  θα  αναπολήσουν τα μαθητικά τους χρόνια και θα βοηθηθούν  στις σχέσεις τους με τα παιδιά τους.   


Βαλανιδά  Ιωάννα  Γ΄1

Τίτλος: Στη Διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος  έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων: 253

Στο βιβλίο «Στη Διαπασών» περιγράφεται η ζωή ενός έφηβου αγοριού, ο τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων του και οι διακυμάνσεις των συναισθημάτων του. Πρωτοεκδόθηκε το 2009. Επομένως, θίγει σημαντικά θέματα που αφορούν τη σημερινή κοινωνία.
Ο τίτλος του βιβλίου «Στη Διαπασών» σχετίζεται με τη συνήθεια του ήρωα να ακούει δυνατά μουσική, κάτι που τον χαλαρώνει από την πίεση της καθημερινότητας.
Ο Θανάσης είναι ένα έφηβος, έχει δύο αδέρφια με τα οποία δεν έχει καλές σχέσεις και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στο οικογενειακό του περιβάλλον. Έτσι, μεγαλώνοντας δεν γνώρισε την αγάπη και την οικογενειακή ζεστασιά αλλά τη βία. Ως αποτέλεσμα αδυνατεί να δείξει αγάπη και καλοσύνη. Το γεγονός αυτό τον ωθεί σε κακές παρέες και μετά από πολλές περιπέτειες, άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε δυσάρεστες, μαθαίνει να δίνει μια δεύτερη ευκαιρία σε ανθρώπους που τον πληγώνουν. Έτσι, αρχίζει να τρέφει συναισθήματα αγάπης για τους άλλους και να επιθυμεί το καλό τους.
Το βιβλίο θίγει διαχρονικά θέματα που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα αναφέρεται στη μεταστροφή της τύχης στη ζωή των ανθρώπων, αφού όλα μπορούν να αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Ακόμα τονίζει την επίδραση που έχει στην οικογένεια ο χωρισμός δύο γονέων και η βία στην ανατροφή των παιδιών. Ένα άλλο σημαντικό θέμα που θίγει είναι και η εφηβεία, η οποία μπορεί να αλλάξει το χαρακτήρα των παιδιών και να τα οδηγήσει σε κακές παρέες. Επιπλέον, τονίζεται πως η ρατσιστική συμπεριφορά είναι λανθασμένη και πως οι επιπτώσεις που έχει στους ανθρώπους μπορούν να τους οδηγήσουν σε απρόβλεπτες ενέργειες. Τέλος, γίνεται φανερή η δύναμη της μουσικής στη ζωή του ανθρώπου και ειδικότερα στη ζωή ενός εφήβου.
Το βιβλίο αυτό μου άρεσε και θα το πρότεινα σε παιδιά να το διαβάσουν διότι:
1.     Είναι αξιοπρόσεχτο το γεγονός ότι ο τίτλος κάθε κεφαλαίου είναι η ονομασία ενός τραγουδιού.
2.     Μιλάει για έναν έφηβο, οπότε τα παιδιά μπορούν σχετικά εύκολα να μπουν στη θέση του.
3.     Η αφήγηση είναι πρωτοπρόσωπη και  κοντά στη γλώσσα των νέων, γιατί ο ίδιος ο ήρωας αφηγείται τη ζωή του.

  
                                                                                       Ελένη Δημητρακοπούλου Γ΄2


Τίτλος: Στη Διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος  έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων: 253
Ο πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος «Στη διαπασών» είναι ο Θανάσης, ένας αυταρχικός νέος τον οποίο δεν τον νοιάζει απολύτως τίποτα και όλα όσα κάνει όσο άσχημα και αν είναι τα βρίσκει σωστά. Επίσης, του αρέσει τόσο πολύ η μουσική που παρασύρεται και κάνει τρέλες. Όμως δεν μπορεί να καταλάβει πως αυτό που τον κάνει να νιώθει ζωντανό στην πραγματικότητα τον “σκοτώνει”. Επιπλέον, επειδή η ζωή είναι ένας τροχός και οι τροχοί γυρίζουν, πώς θα αντιδράσει ο Θανάσης, όταν όλα στην ζωή του θα πάνε από το κακό στο χειρότερο και τι ρόλο θα παίξει μια κοπέλα από το Γυμνάσιο στην αλλαγή του; Στο μυθιστόρημα υπάρχει πλούσιο λεξιλόγιο και ο διάλογος σε συνδυασμό με την αφήγηση σε α΄ πρόσωπο δίνει ζωντάνια στο μυθιστόρημα. Στο μυθιστόρημα μου άρεσε το γεγονός ότι ο συγγραφέας, όταν το έγραφε μπήκε μέσα στο μυαλό ενός εφήβου και έτσι ήξερε τι έπρεπε να γράψει. Ένα πρόβλημα που θίγει (το μυθιστόρημα) είναι οι  πράξεις και οι αντιδράσεις των εφήβων σε διάφορα θέματα (σχολικός εκφοβισμός, ρατσισμός κ.ά.).
                                                                                ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Γ1


 Τίτλος: Στη διαπασών

Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου

Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης


Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων:256

   Στο βιβλίο «Στη διαπασών» περιγράφεται η ζωή του Θανάση, ενός εφήβου που ζει στα Καμίνια. Εκδόθηκε πρώτη φορά το 2009 και εξελίσσεται την ίδια περίοδο.
  Ο ήρωας αφηγείται την ζωή του: πώς περνάει τον χρόνο του, τι κάνει για να διασκεδάσει με τους φίλους του, τις συμπάθειες και τις αντιπάθειές του και μέσα απ' όλα αυτά εκφράζει βαθειά τα συναισθήματά του. Το αξιοθαύμαστο μέσα σ' αυτό το βιβλίο είναι πως κάθε κεφάλαιο έχει ένα τραγούδι για τίτλο, το οποίο συνδέεται στενά κάθε φορά με τον ήρωα, αφού και ο ίδιος λατρεύει τη μουσική.
  Τα κυριότερα θέματα που θίγονται είναι ο ρατσισμός και ο εκφοβισμός. Έτσι, το βιβλίο περνάει στους αναγνώστες μια σειρά αντιρατσιστικών μηνυμάτων. Ο λόγος του κειμένου είναι απλός, κατανοητός και εκφράζει την καθημερινότητα των εφήβων.
  Αυτό που με κάνει να προτείνω αυτό το βιβλίο και σε άλλους είναι ο τρόπος έκφρασης του ήρωα, καθώς και η σύγκριση του εαυτού του και της κατάστασης που βρίσκεται κάθε φορά με κάποια τραγούδια.
                                                                                                          Ζωή Πατούνα Γ'3

Τίτλος: Στη διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων:256
Στο βιβλίο «Στη διαπασών» περιγράφεται η ζωή ενός εφήβου, του Θανάση. Το βιβλίο ονομάζεται «στη διαπασών», γιατί μας μιλάει για έναν έφηβο που αγαπάει πάρα πολύ τη μουσική και την ακούει στη... διαπασών.
Η κάθε ενότητα έχει συνδυαστεί με ένα τραγούδι. Τα θέματα που θίγονται είναι κυρίως το bulling και η ψυχολογία ενός παιδιού στην εφηβεία.
Η γλώσσα θα έλεγα ότι είναι απλή, χωρίς ιδιαίτερες σύνθετες λέξεις και μοιάζει αρκετά με τη προφορική. Σε πολλά σημεία «συναντούμε» τη γλώσσα των εφήβων. Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι πως ο συγγραφέας έχει μπει απόλυτα στην ψυχολογία των εφήβων και σίγουρα θα το πρότεινα και σε άλλους να το διαβάσουν. Το μόνο σημείο που δεν μου άρεσε είναι το τέλος που η μητέρα του Θανάση πεθαίνει κι έτσι συνεχίζει ουσιαστικά να μεγαλώνει μόνος του. Το θετικό, όμως, είναι ότι ο ίδιος έχει αλλάξει!
                                                                                                            Τάσος Ζ. Γ΄2


Τίτλος: Στη διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου 
Εικονογράφηση: Αντώνης Αγγελάκης

Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων: 253

               Στο βιβλίο «Στη διαπασών», περιγράφεται η ζωή ενός εφήβου αγοριού, του Θανάση ο οποίος περνάει δύσκολες στιγμές καθώς και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα.
               Ο ήρωας, απεχθάνεται πολλά πράγματα. Μισεί το σχολείο, τους ξένους, εκνευρίζεται με τα αδέρφια του, τους καθηγητές του και τον πατριό του γιατί αυτός δέρνει πολύ και τον ίδιο και την μητέρα του. Λόγο της κατάστασης που επικρατεί μέσα στο σπίτι του, δεν αντέχει να ζει πλέον εκεί, δεν έχει πολλούς φίλους, προτιμάει την βία και εμπλέκεται σε ρατσιστικές οργανώσεις.
               Το μόνο που του αρέσει είναι ή μουσική. Η μουσική είναι η αγάπη του γιατί του δίνει ρυθμό. Ιδιαίτερα η άγρια μουσική, που τον παρακινεί σε βίαιες πράξεις. Κάθε κεφάλαιο έχει τον τίτλο ενός τραγουδιού το οποίο συνδυάζεται με τις πράξεις και τα συναισθήματα του Θανάση.
                Στο βιβλίο αυτό με τις περιγραφές που κάνει ο συγγραφέας καθώς και με τον άμεσο λόγο που χρησιμοποιεί, μας βάζει στη θέση του πρωταγωνιστή. Μας προβληματίζει και μας κάνει να σκεφτούμε πως θα νιώθαμε ή πως θα αντιδρούσαμε εμείς στη θέση του ήρωα.
                Είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει και θεωρώ ότι αξίζει να το διαβάσετε κι εσείς. Μέσα από τις περιπέτειες του ήρωα παρουσιάζεται το ποσό δύσκολη είναι η εφηβεία μερικών παιδιών και πώς μέσα από αυτή μπορεί να επηρεαστεί και ή συμπεριφορά τους. Το βιβλίο αυτό θα συγκινήσει μικρούς και μεγάλους.

                                                                                        Αγγελική Καπράλου  Γ2



Τίτλος: Στη Διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος  έκδοσης: 2009

Αριθμός σελίδων: 253
Στο βιβλίο «Στη διαπασών» περιγράφεται η ζωή ενός παιδιού του Θανάση ο οποίος εκνευρίζεται συχνά με πολλά πράγματα. Του αρέσει η δυνατή μουσική. Συχνά παραφέρεται και κάνει πράγματα που μετανιώνει. Σε μια φάση της ζωής του βιώνει κάποιες αλλαγές που τον ευαισθητοποιούν κατά κάποιο τρόπο και τον κάνουν να σκέπτεται, να νιώθει, και να πράττει διαφορετικά, με περισσότερη λογική.
Είναι ένα μυθιστόρημα του οποίου το περιεχόμενο απευθύνεται σε εφήβους. Με τον απλό και κατανοητό του λόγο θέλει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των εφήβων που αντιμετωπίζουν αλλαγές στη ζωή τους και να τους δώσει να καταλάβουν πως στην ζωή εμφανίζονται αλλαγές για να μας κάνουν δυνατότερους και όλα στο τέλος θα περάσουν με λίγη υπομονή.

Αξίζει κανείς να το διαβάσει, επειδή ο συγγραφέας περιγράφει την ψυχολογία ενός εφήβου τόσο πειστικά όσο θα την περιέγραφε κάποιος έφηβος.                                                                                                                                                   Μαρία Α. Γ΄1            


Τίτλος: Στη Διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος  έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων: 253
     
Το βιβλίο «Στη Διαπασών» μας παρουσιάζει ένα παιδί, τον Θανάση, μαζί με άλλους δυο κολλητούς του φίλους, τον Τάσο και τον Παντελή. Αυτά τα παιδιά κάνουν τα χειρότερα πράγματα. Θυμώνουν με όλους τους ανθρώπους του κοινωνικού περιβάλλοντός τους, χτυπούν παιδιά και τα φωτογραφίζουν γδυτά. Ακόμη και ο Θανάσης έχει νεύρα και τσακώνεται με τον πατριό του. Αυτός και οι φίλοι του έχουν τυφλωθεί από τα νεύρα της εφηβείας και δεν ξέρουν τι κάνουν και τους φταίνε όλα. Βεβαία, δεν λείπουν και τα ερωτικά ….      
     Το βιβλίο «Στη Διαπασών» μιλά για τους ανθρώπους που βλέπουν τους εαυτούς τους τέλειους, ενώ οι άλλοι πιστεύουν το αντίθετο.
Το κάθε κεφάλαιο συνδυάζεται με εκλεκτά κομμάτια μουσικής, τα οποία μπορούν να μας παρουσιάσουν κάποιο ενδιαφέρον.
     Τέλος, το βιβλίο αυτό το προτείνω για τους μαθητές του λυκείου, γιατί είναι μέσα στην εφηβεία και πρέπει να δουν κάποια στιγμή την σωστή πλευρά της ζωής.

                                                                                                Περικλής Αργύρης
                                                                                                        Τάξη Γ΄1
Τίτλος: Στη διαπασών
Συγγραφέας: Βασίλης Παπαθεοδώρου
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Αντώνης Αγγελάκης
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Έτος έκδοσης: 2009
Αριθμός σελίδων:256

Το  βιβλίο “Στη διαπασών” είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, γιατί θίγει διάφορα θέματα της καθημερινής  ζωής πολλών εφήβων. Ήρωας του βιβλίου είναι ο Θανάσης, ένας έφηβος γεμάτος μίσος. Μισεί τον πατριό του που χτυπάει αυτόν και την μητέρα του, όπως μισεί και το σχολείο, στο οποίο έχει μείνει ήδη δύο φορές στην ίδια τάξη. Εκφοβίζει τους συμμαθητές του και μισεί τους ξένους γιατί παίρνουν τις δουλειές των Ελλήνων. Λατρεύει τη μουσική και κυρίως την άγρια η οποία μαζί με τον θυμό του τον οδηγεί σε πράξεις βίας. Το βιβλίο αυτό δεν αφήνει  αδιάφορο τον αναγνώστη, αντίθετα τον προβληματίζει για τα προβλήματα των εφήβων.
                                                                                                Ζωιτάκης Α. Γ΄2