Κυριακή 19 Μαΐου 2024

Δράση συνεκπαίδευσης με βάση το λογοτεχνικό βιβλίο "Λουζεράκι"

Την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκαν δράσεις συνεκπαίδευσης με μαθήτριες/μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου. Απώτερος στόχος η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών των σχολείων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης στην καλλιέργεια σεβασμού της διαφορετικότητας, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης και στην ενθάρρυνση της ενεργού εμπλοκής όλων των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία.

Στη λογοτεχνία μια μαθήτρια και ένας μαθητής μας αφηγούνται περιληπτικά τα κεφάλαια από το λογοτεχνικό “Το λουζεράκι” (πού ήδη είχαμε διαβάσει στην τάξη τις προηγούμενες εβδομάδες) και στη συνέχεια διαβάζουμε ένα νέο κεφάλαιο στην τάξη. Συζητάμε για το πώς νιώθει η Θάλεια από τη συμπεριφορά του Νίκου και των άλλων παιδιών και…στο θρανίο της γράφουμε σημειώματα για να την ενθαρρύνουμε, να μη φοβάται και να τολμάει.





Εντυπώσεις των μαθητριών/μαθητών του Γ3 για το "Λουζεράκι" της Ελένης Τασοπούλου

Με αφορμή το "Λουζεράκι" της Ελένης Τασοπούλου είχα την ευκαιρία να διαβάσω όμορφες εργασίες και να δω τις σκέψεις των παιδιών να ξετυλίγονται. Αν είχα χρόνο θα μπορούσα να ανεβάσω πολλές πολλές εργασιες. Ωστόσο, θα περιοριστώ στις εντυπώσεις-τοποθετήσεις των μαθητριών/ών και σε δυο εργασίες: : ένα πολύ ωραίο black out poetry της Δέσποινα Τ. και ένα ποίημα σε ελεύθερη μορφή της Ελένης Κ. 
Το "Λουζεράκι" ήταν ένας τρόπος να μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό χωρίς θεωρίες και διδαχές, αλλά μέσα από τη δύναμη της λογοτεχνίας. Αν κρίνω από τις εντυπώσεις των παιδιών, νομιζω ότι σε έναν μεγάλο βαθμό ο στόχος επιτεύχθηκε.
 

Πάλι στενοχωριέμαι

μια πλάκα ήταν που σιγά μην ξεχαστει

Θα γίνει viral στα διαλείμματα και δεν θα με παρηγορούνε

(Δέσποινα Τ.)















Στον σκοτεινό χώρο της αίθουσας

μοναξιά απλώνεται παντού

τα λόγια τους σαν μαχαίρια

με κάθε βήμα πλησιάζουν

κι εγώ ανήμπορη στέκομαι να τους κοιτώ

ζητώντας απελπισμένα μια μονάχα

αγκαλιά.                                       (Ελένη Κ)

Κυριακή 14 Απριλίου 2024

Εντυπώσεις των μαθητριών/ών του Β2 για το "Λουζεράκι" της Ελένης Τασοπούλου

 

Οι μαθήτριες/ές έγραψαν.... 
(Σύντομες κριτικές για ...το εσώφυλλο του βιβλίου):

-Συγκινεί μικρούς και μεγάλους με την ιστορία της Θάλειας και μας δείχνει ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι λουζεράκι-ΚΑΝΕΝΑΣ   (Δέσποινα Ν.)

-Ένα ευνάγνωστο βιβλίο κατά του σχολικού εκφοβισμού (Χριστίνα Ο.)

-Ένα βιβλίο που κεντρίζει τον ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων (Μιχάλης Μ.)

-Ένα βιβλίο που σε βάζει μέσα στην πραγματικότητα (Νικολέτα Π.)

-Ένα εφηβικό, όμορφο βιβλίο για τις δυσκολίες των εφήβωμ (Αγάπη Π.)

-Ένα βιβλίο μελαγχολικό, διδακτκό που δύσκολα ξεχνάς το περιεχόμενό του (Στέλλα Π.)

-Σε ένα βιβλίο τα προβλήματα της ζωής των εφήβων (Νίκος Λ.)

-'Ενα βιβλίο με πολλά μηνύματα  (Νεφέλη Μ.)

-Ένα βιβλίο με πολλά μηνύματα που κετνρίζει το ενδιαφέρον όλων των ηλικιών (Ηρακλής Π.)

-Ένα αξέχαστο βιβλίο για τον σχολικό εκφοβισμό (Ειρήνη Μ.)

-Σε ένα βιβλίο οι σκέψεις, η καθημερινότητα και οι φοβίες ενός κοριτσιού που δέχεται σχολικό εκφοβισμό (Γιάννης Μ.)

-Ένα εξαιρετικό βιβλίο με μια γρήγορη ματιά στην εφηβεία ( Αγνώστου)









Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Εντυπώσεις των μαθητριών/μαθητών του Α1 από την "Ερατώ" της Μαριέττας Κόντου

Φέτος με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Α1 διαβάσαμε στην τάξη την "Ερατω" της Μαριέττας Κόντου. Αύριο, 29 Μαρτίου 2024, θα έχουμε την χαρά να συναντήσουμε τη συγγραφέα και να συζητήουμε μαζί της για το βιββλίο.


 
 Μια ακροστιχίδα για τη συγγραφέα από τους μαθητές Παναγιώτη Ζ., Μάξιμο Α., Γρηγόρη Α. και Γιάννη Α.

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Ατομική συμμετοχή στον 10ο Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό: Κύπρος-Ελλαδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες

 Εικαστικές δημιουργίες της μαθήτριας Νεφέλης Ξυλινού (Β2)

Εικαστική δημιουργία 1: Το συρματόπλεγμα της θλίψης


Εικαστική δημιουργία 2: Κάτω από τον ίδιο ουρανό...


Εικαστική δημιουργία 3: Τα μάτια είδαν...

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

Συμμετοχή στον 10ο Εκπαιδευτικό διαγωνισμό "Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες"

Το ψηφιακό παιχνίδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του 10ου Εκπαιδευτικού Διαγωνισμού "Κύπρος-Ελλάδα -Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες" με τις μαθήτριες και τους μαθητές του τμήματος Β2. Ως τελικό προϊόν υποβάλλουμε ένα project και το συγκεκριμένο ψηφιακό παιχνίδι αφενός επιδιώκει να παρουσιάσει τους στόχους, τη φιλοσοφία του και της εργασίες των μαθητριών/μαθητών και αφετέρου να γίνει διάχυση του όλου εγχειρήματος με έναν πιο...παιγνιώδη τρόπο. Έναυσμα αποτέλεσαν δύο λογοτεχνικά κείμενα "Το συρματόπλεγμα του αίσχους" του Χ. Μηλιώνη και το "Γλυκό του κουταλιού" του Κ. Χαραλαμπίδη. Η λογοτεχνία συνδυάστηκε με την ιστορία και οι μαθήτριες/μαθητές ξεκίνησαν να ερευνούν... 
Κάθε άτομο (η ομάδα) διαλέγει ένα πιόνι και το μετακινεί πάνω σε αριθμούς που αντιστοιχούν σε πόλεις της Κύπρου. Αφετηρία είναι ο αριθμός 1 (Λευκωσία). Πατάτε πάνω σε κάθε αριθμό και ακολουθείτε τις οδηγίες που εμφανίζονται. Ουσιαστικά, ο κάθε παίχτης/η κάθε παίχτρια απαντάει σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού λάθους, συμπλήρωσης κενών μέχρι να φτάσει στον αριθμό 8 (Λευκωσία) από την πλευρά των κατεχόμενων. Αν απαντήσει στις ερωτήσεις το συρματόπλεγμα θα εξαφανιστεί με...μαγικό τρόπο. Ίσως, ένας τρόπος είναι να μαθαίνουμε την ιστορία και να αγωνιζόμαστε για την ειρήνη, τον διάλογο και το δίκαιο.
Μακάρι το ταξίδι αυτό να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω αναζητήσεις...

Επιπλέον οδηγίες και πληροφορίες, μπορείτε να διαβάσετε και στο σπιτάκι, πάνω αριστερά. 

Για να δείτε το παιχνίδι και να παίξετε κλικ στην εικόνα

 


Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

Συνεντεύξεις από γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο...

 Οι μαθήτριες/ές του Γ3 στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας με αφορμή τα κείμενα «Αυτοβιογραφία» της Ε. Μαρτινέγκου και «Η μεταμφίεση» της Ρ. Γαλανάκη, επιλέγουν γυναίκες από το βιβλίο της Στέλλας Κάσδαγλη «30 γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο και πώς μπορείς να τον αλλάξεις κι εσύ» και τις παίρνουν…συνέντευξη με διπλό ρόλο, της/του δημοσιογράφου και της γυναίκας.