Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

Ένα διαφορετικό τέλος για το...γεφύρι της Άρτας

 

Πηγή: https://images.app.goo.gl/V9ecnTBQob4mBw3t8 

Στο ποτάμι σε χρειάζονται λυγερή να πας

Τον άντρα σου να βοηθήσεις που στεναχώρια έχει.

Στο ποτάμι λυγερή γοργά να πας τον μονάκριβό σου να παρηγορήσεις.

Γρήγορα κάνει η λυγερή και φτάνει στο ποτάμι.

Τον πρωτομάστορα βλέπει καθισμένο

Και γρήγορα να τον μαλώσει που δεν δουλεύει πάει

«πρωτομάστορα, έχεις τους μαστόρους να δουλεύουν και εσύ εδώ κοιμάσαι;»

Γυρνά ο πρωτομάστορας και την κοιτά,

Τρόμαξε η λυγερή να τόνε καταλάβει,

Πλανταγμένος ήτανε ο κακομοίρης.

Ριζικό καλό η μοίρα δεν τους έγραφε

«Τι έχεις άντρα μου καλέ, άντρα της ζωής μου, άντρα μονάκριβέ μου;»

Σηκώνεται ο πρωτομάστορας χωρίς δεύτερη κουβέντα

Αγκαλιά του την επαίρνει,

Και τελευταία φορά την εφιλεί,

Φωνάζει ύστερα τους μαστόρους,

Να τους πάρουν και τους δύο.

Σηκωμένη στα χέρια την κρατά,

Και στο αυτί της λέει σιγανά,

Μόνη σου ποτέ δεν σε αφήνω.

Κατέβηκαν στα θεμέλια και πέτρες άρχισαν να τους καταπλακώνουν.

Μαζί στην ζωή, μαζί και στον θάνατο,

Ήτανε οι τελευταίες τους λέξεις…

Ολίνα Σ.

 

«Γοργά ντύσου, γοργά άλλαξε, γοργά να πας το γιόμα,

γοργά να πας και να διαβείς της Άρτας το γιοφύρι».

Αυτά είπε το πουλάκι και σιώπησε. Στο μεταξύ, η θλίψη του πρωτομάστορα ήταν τόσο μεγάλη που τον έκανε να νιώθει ένας ζωντανός νεκρός. Τα πάντα χάνονται για εκείνον από την στιγμή που μαθαίνει για τη θυσία της γυναίκας του, που πρέπει να γίνει για να στεριώσει το γιοφύρι. Αποφασίζει, όμως, να ακούσει την εντολή του πουλιού και να μην προσπαθήσει να ξεφύγει από τη μοίρα. Έτσι το επόμενο πρωί, η γυναίκα πάει στο γιοφύρι και οι εργάτες την ξεγελούν εγκλωβίζοντας την μέσα σε αυτό. Αφού είχε πια εγκλωβιστεί η γυναίκα του στο γιοφύρι, ο Πρωτομάστορας συνήλθε λίγο κι αισθάνθηκε μεγάλο δίλλημα. Να την στοιχειώσει τελικά ή να την απελευθερώσει; Τελικά, αποφασίζει να μπει κι αυτός μέσα στο γιοφύρι, ώστε να βρουν κοινό θάνατο. Άλλωστε, γι’ αυτόν η ζωή χωρίς την πολυαγαπημένη γυναίκα του θα ήταν ανούσια. Έτσι προκειμένου να μην τη χάσει, επιλέγει να πεθάνει μαζί της, δείχνοντας έτσι τη μεγάλη αγάπη που της έχει. Στην συνέχεια, με εντολή του  Πρωτομάστορα οι μαστόροι ολοκληρώνουν το χτίσιμο του γιοφυριού. Το ποίημα τελειώνει μα την ευχή που ξεστομίζουν ταυτόχρονα ο Πρωτομάστορας και η Λυγερή, ώστε το γιοφύρι να στεριώσει και να μην γκρεμιστεί ποτέ.

Μαριλένα Τ.

Πηγή: https://images.app.goo.gl/kqZg1nLqFH5aicjL9

Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα αλλά η θλίψη και η στεναχώρια του  πρωτομάστορα ήταν μεγάλη. Εκείνη τη στιγμή σήκωσε τα χέρια ψηλά και φώναξε <<Γιατί Θεέ μου, να είναι έτσι η μοίρα μου και να πρέπει να θυσιάσω το πιο αγαπημένο πρόσωπο της ζωής μου;>> Οι εργάτες τον κοίταζαν θλιμμένα και με μεγάλο πόνο.

   Έβλεπε τη γυναίκα του να πλησιάζει με χαρά χωρίς να ξέρει τι πρόκειται να της συμβεί. Μόλις έφτασε άνοιξε τα χέρια της να τον αγκαλιάσει, αλλά ο πρωτομάστορας δάκρυσε. Τότε η γυναίκα του απόρησε και τον ρώτησε <<Γιατί αγαπημένε μου τα μάτια σου είναι βουρκωμένα;>> Ξαφνικά ακούστηκαν αστραπές από τον ουρανό και μια φωνή να τους λέει <<Κανείς δεν θα θυσιαστεί και θα στεριώσω το γιοφύρι εγώ χωρίς κανέναν θάνατο>>.

   Τότε όλοι κατάλαβαν πως ήταν ένα θαύμα του Θεού και αμέσως γονάτισαν όλοι και τον ευχαρίστησαν με πρόσωπα γεμάτη αγάπη και χαρά.

Ανδρομάχη Σ.

 

Γρήγορα έλα και σε περιμένει ο αγαπημένος σου. Αυτή ντύθηκε, ετοιμάστηκε  και πήγε . Όταν έφτασε ο πρωτομάστορας είπε την αλήθεια  στην γυναίκα του. Εκείνη από καλή καρδία συμφώνησε κα δέχτηκε να θυσιαστεί. Έτοιμη να θυσιαστεί ο πρωτομάστορας φωνάζει «θα θυσιαστώ και εγώ μαζί της αφού έτσι ήθελε η μοίρα». Άρχισαν οι μάστορες να τους χτίζουν και οι ίδιοι ευχήθηκαν να στεριώσει το γιοφύρι. Συγκινημένοι όλοι αποφάσισαν να δώσουν στο γιοφύρι το όνομα τους.

Γιώργος Χ.



Πηγή: https://images.app.goo.gl/v1X5jNqWrHsi7fMK6

Ο πρωτομάστορας έμεινε έκπληκτος και συγκλονισμένος στο άκουσμα της είδησης ότι πρέπει να θυσιάσει την γυναίκα του, για να στεριώσει το γιοφύρι. Αυτός από την πρώτη στιγμή αρνήθηκε να θυσιάσει τη σύζυγό του χωρίς δεύτερη σκέψη, αφού είναι το πιο αγαπημένο του πρόσωπο. Ουσιαστικά δεν δέχτηκε να συνεισφέρει για το συλλογικό καλό και την κατασκευή ενός τόσο σπουδαίου έργου αλλά προτίμησε το ατομικό καλό δηλαδή να μην θυσιάσει την γυναίκα του και να συνεχίσουν να ζουν και οι δύο ευτυχισμένοι ενώ το γιοφύρι δεν χτίστηκε εν τέλει ποτέ.

Χριστίνα Μ.

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Από τον τόπο μoυ σε όλη την Ελλάδα. Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια μας


Στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας Β΄ Γυμνασίου (ενότητα 1η: Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα) οι μαθητές/ριες του Β2 διάβασαν άρθρα από τη διαδικτυακή πύλη του visitgreece (http://www.visitgreece.gr/el) καθώς και τη σελίδα στο Instagram. Συζητήσαμε για τον λόγο των άρθρων και των τίτλων. Στη συνέχεια, δημιούργησαν τα δικά τους πολυτροπικά κείμενα σε έναν σύντομο «τουριστικό οδηγό» με προτάσεις για μέρη που έχουν επισκεφτεί, γνωρίζουν και αγαπάνε. Επίσης, στο Instagram (https://www.instagram.com/greece4us/) δημιουργήσαμε και τη δική μας σελίδα. Τέλος, συζητήσαμε για τον τρόπο που κατασκευάζεται η εικόνα της Ελλάδα και για τα χαρακτηριστικά εκείνα που προβάλλονται:

-αρχαία μνημεία, όπως ο Παρθενώνας

-φαγητά (σουβλάκι, μουσακάς κ.λπ)

-νησιά

-θάλασσα και ήλιος

-γαλανόλευκο χρώμα

-φυσικό τοπίο

-συμπεριφορά κατοίκων (φιλοξενία, ευγένεια)

Όλες αυτές οι εικόνες και τα κείμενα κατασκευάζουν μια συγκεκριμένη ταυτότητα της Ελλάδας προκειμένου η χώρα μας να προβληθεί στο εξωτερικό. Ωστόσο, αναρωτηθήκαμε πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι αυτή η ειδυλλιακή κατασκευή και οι πλούσιες περιγραφές…

*Τη σελίδα στο Instagram διαχειρίζονται οι μαθήτριες Άννα Κ. & Ελένη Κ. Σημειώσεις από τις συζητήσεις κράτησε η μαθήτρια Μαρίλια Κ.

 


Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Ποιήματα, σκέψεις και ζωγραφιές με θέμα τη θάλασσα και το καλοκαίρι

Με αφορμή τα ποιήματα "Θαλασσινά τραγούδια" και "Όλα τα πήρε το καλοκαίρι", οι μαθητ@ς του Α1 και Α2 οπτικοποιούν εικόνες των ποιημάτων, γράφουν ποιήματα και τις σκέψεις του για τη θάλασσα και το καλοκαίρι. Επίσης, βλέπουν το ποίημα του Ελύτη με μια πιο αισιόδοξη ματιά

"Τίποτα δεν πήρε το καλοκαίρι
ούτε τις χαρές ούτε τις αναμνήσεις
Τίποτα δεν πήρε το καλοκαίρι
ούτε τους φίλους ούτε τις βόλτες στην αμμουδιά... "    (Βασίλης Κ.)
ή 
"Τίποτα δεν πήρε το καλοκαίρι
είπε ο άνεμος χαϊδεύοντας του ήλιου τα μαλλιά
Ούτε μπορεί κανείς να μας χωρίσει
και την αλμύρα σου να μη γευτώ ξανά"    (Καλλιόπη Α.)

Η συνέχεια...



Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Από τις παρωδίες ζωγραφικών πινάκων στις παρωδίες καβαφικών ποιημάτων...

Book titled 'Παρωδίες πινάκων & καβαφικών ποιημάτων'Read this book made on StoryJumper
 

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Διαδικτυακή περιήγηση στο "Face Forward …into my home" και συνομιλία με έργα τέχνης


Ομάδα μαθητ@ν επισκέπτεται διαδικτυακά –το διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά- την πλατφόρμα «Face Forwardinto my home», περιηγείται στα επιλεγμένα έργα από τη συλλογή ΕΜΣΤ: http://www.faceforward.gr/epilogi-ergon-apo-ti-sullogi-emst/ και …συνομιλεί με κάποια από αυτά. Η δραστηριότητα έγινε στο πλαίσιο της ανάγνωσης του βιβλίου «Φτου ξελύπη» της Μ. Κόντου. Η ηρωίδα είναι ένα νεαρό κορίτσι που αναγκάστηκε να αφήσει την πατρίδα του... Στόχος, να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με έργα της σύγχρονης τέχνης και να αναλογιστούν πώς μπορεί να επικοινωνούν οι τέχνες με τα βιώματα των ανθρώπων (λογοτεχνία, έργα σύγχρονης τέχνης, αφηγήσεις ζωής). Και όπως χαρακτηριστικά γράφει η μαθήτρια Νεφέλη «Οι σκέψεις και τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται όταν βλέπω το έργο της Κιμσούτζα, είναι  ότι κάποιος άνθρωπος θα μπορούσε να είναι σε αυτή τη θέση και να κρατάει στα χέρια του αυτούς τους μπόγους. Να είναι δηλαδή μετανάστης, να έχει μαζέψει εκεί μέσα τα απαραίτητα και να έχει αναγκαστεί να πάει  σε μία άλλη χώρα. Έναν τέτοιο μπόγο μπορεί να κρατούσε και η πρωταγωνίστρια του βιβλίου "Φτου ξελύπη"…»
α) Ποιο έργο σας εντυπωσίασε και γιατί; Ποια σκέψη σας ήρθε στο μυαλό μόλις το είδατε;
β)  Ποιες σκέψεις-συναισθήματα σας δημιουργούνται με το έργο της Κιμσούτζα «Μποτάρι»; Τι μπορεί να περιέχουν αυτοί οι έξι μπόγοι; Σε ποιον/α μπορεί να ανήκουν; Πού θέλει να πάει; Αν αυτοί οι μπόγοι ήταν δικοί σας  και έπρεπε να φύγετε  από τον τόπο σας  τι θα βάζατε σε καθέναν από αυτούς;

Το έργο που μ’ εντυπωσίασε  περισσότερο ήταν το έργο του εικαστικού ζωγράφου Αλέξανδρου Γεωργίου, Αθήνα Παρθενώνας 2007-2008 από τη Σειρά Χωρίς δικό μου όχημα ΙΙΙ, γιατί απεικονίζεται ο αρχαίος ναός του Παρθενώνα με λαμπερό κίτρινο χρώμα στη μέση του ασπρόμαυρου. Η αντίθεση του χρυσοκίτρινου χρώματος πάνω στο ασπρόμαυρο μου έκανε εντύπωση γιατί ο καλλιτέχνης ίσως θέλει να εκφράσει κάποια αντίθεση, όπως το φως στο σκοτάδι. Εδώ παρατηρούμε τον αρχαίο ναό στη μέση ενός «άσχημου» τοπίου, του τοπίου της Αθήνας, μιας μεγαλούπολης με καυσαέρια, θόρυβο και αδιαφορία των κατοίκων για το περιβάλλον της. Ας προβληματιστούμε όλοι βλέποντας το έργο του Αλέξανδρου Γεωργίου για την τύχη του μνημείου στον σύγχρονο κόσμο.


     Παρατηρώντας το έργο της Κιμσούτζα «Μποτάρι» μου δημιουργούνται έντονα συναισθήματα και προβληματισμοί, σχετικά με την προσφυγιά και την  αναγκαστική φυγή ανθρώπων από την πατρίδα τους, σε άλλες πατρίδες αναζητώντας προστασία.  Σκέφτομαι πως το ταξίδι για μια  νέα ζωή μακριά από την πατρίδα τους, συνήθως είναι ένα μεγάλο ταξίδι, που κρύβει πολλούς κινδύνους από ανθρώπους που εκμεταλλεύονται τους δυστυχισμένους πρόσφυγες ή από στοιχεία της φύσης (θάλασσα, κακοκαιρία). Προβληματίζομαι και αισθάνομαι λύπη για τις συνθήκες που ζουν οι άνθρωποι αυτοί, τα προβλήματα που τους αναγκάζουν να μεταναστεύσουν (πόλεμος, πείνα, φτώχεια, τρομοκρατία). Αναρωτιέμαι για τη ζωή τους τι θα συναντήσουν από εδώ και έπειτα,  πού θα εγκατασταθούν,  πού θα δουλέψουν, ποιος θα τους βοηθήσει; Θυμώνω και οργίζομαι για την αδικία και την κυριαρχία των ισχυρών εναντίον των φτωχών και αδυνάτων. Αισθάνομαι αισιοδοξία γιατί υπάρχει η δυνατότητα της μετανάστευσης για ένα καλύτερο μέλλον και προστατεύεται η ανθρώπινη ζωή.
     Οι άνθρωποι αναγκάζονται να κουβαλούν τη ζωή τους σε μπόγους βάζοντας τα απαραίτητα είδη για τη νέα επιβίωση.. Σ’ αυτούς τους μπόγους μαζεύουν τα απαραίτητα, λίγα ρούχα, κάποιο οικογενειακό κειμήλιο, χρήματα και χαρτιά μετακίνησης και ξεκινούν για άγνωστους δρόμους. Πολλοί αναγκάζονται να αποχωριστούν τις οικογένειές τους ή να ταξιδέψουν όλοι μαζί για ένα καλύτερο μέλλον. Η Ευρώπη φαντάζει στα μάτια τους «ο ιδανικός τόπος εγκατάστασης». Κύματα προσφύγων και μεταναστών φτάνουν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζοντας και πάλι προβλήματα επιβίωσης. Προσπαθούν να μετακινηθούν προς άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς επιτυχία λόγω κλειστών συνόρων.
     Η σκέψη μήπως κάποια μέρα βρεθώ στη θέση τους μου δημιουργεί αβεβαιότητα για το μέλλον και μπαίνοντας νοερά στη θέση τους αναρωτιέμαι, πώς θα μπορούσα να τα καταφέρω. Γρήγορα διώχνω αυτές τις σκέψεις από το μυαλό μου κρατώντας μέσα μου τα συναισθήματα που ένιωσα, κοιτάζοντας και μόνο, τους έξι μπόγους της Κιμσούτζα. Σκέφτομαι πως αν ήταν δικοί μου αυτοί οι μπόγοι, θα μπορούσα να έγραφα σε κάθε μπόγο και ένα γράμμα για να τον αναγνωρίζω. Ο πρώτος θα ήταν ο μπόγος του Ε (Έψιλον). Μέσα σε αυτόν θα έβαζα τα απαραίτητα αντικείμενα για το ταξίδι και την καινούρια ζωή. Έγγραφα ταξιδιωτικά, ελαφριά ρούχα, κάποια είδη πρώτης ανάγκης, χρήματα ευρώ και κάτι εδώδιμο. Στον δεύτερο μπόγο θα έδινα το γράμμα Λ (Λάμδα) και θα έβαζα μέσα λογοτεχνικά βιβλία, ένα λεξικό ξένων γλωσσών αλλά και τα αγαπημένα λούτρινα κουκλάκια μου. Στον τρίτο μπόγο θα έγραφα Π (Πι) και θα έβαζα μέσα παπούτσια, παντόφλες αλλά και μία παλέτα με χρώματα. Στον τέταρτο με το γράμμα Ι (Γιώτα) θα έβαζα ιατρικά είδη, απαραίτητο για το μεγάλο ταξίδι μου. Στον πέμπτο  θα έδινα το γράμμα Δ (Δέλτα) και θα έβαζα μέσα δώρα για τους ανθρώπους που θα συναντούσα στο καινούριο μέρος που θα πήγαινα. Και στον τελευταίο μπόγο θα έγραφα Α και θα έβαζα πράγματα που φέρνουν στο μυαλό μου αναμνήσεις και αγαπημένα αντικείμενα που δεν μπορώ να αποχωριστώ.
     Αφού ετοίμασα τους έξι μπόγους στάθηκα συγκινημένη και τους παρατηρούσα. Είδα πως τα έξι γράμματα που είχα γράψει σχημάτιζαν τη λέξη ΕΛΠΙΔΑ. Ένα δάκρυ λύπης για τον τόπο που άφηνα αλλά και ελπίδας για το μέλλον ήρθε στο μάγουλό μου. Ναι, η ελπίδα για μια καινούρια αρχή ποτέ δε χάνεται.
Μαρίλια Κ.

α) Το έργο που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι τα  "Ιστία" της ζωγράφου Μπίας Ντάβου.  Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό μόλις το είδα είναι η θάλασσα, τα καράβια και τα ταξίδια, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο που είμαστε περιορισμένοι στα σπίτια μας. Πιστεύω πως η καλλιτέχνις  εμπνεύστηκε από τον νόστο του Οδυσσέα στην Ιθάκη ή την επιστροφή του Θησέα στην Αθήνα με ένα πλοίο με μαύρα πανιά. 

β) Στο έργο της Κιμούτζα "Μποτάρι" μπορούμε να δούμε έξι μπόγους οι οποίοι ίσως ανήκουν σε κάποιον πρόσφυγα που αναγκάζεται να εγκαταλείψει την πατρίδα του λόγω πολέμου ή φτώχειας προς αναζήτηση μιας νέας πατρίδας. Πολλές φορές έχω δει ανθρώπους με ανάλογους μπόγους στο κέντρο της Αθήνας ή στην τηλεόραση. Φαντάζομαι ότι οι μπόγοι αυτοί περιέχουν ρούχα, χρήματα, κάποια κειμήλια και αντικείμενα συναισθηματικής αξίας, ενθύμια, επίσημα έγγραφα του κράτους τους (διαβατήριο, ταυτότητα κ.α.) και ίσως τροφή και νερό για τις πρώτες ώρες. Εικόνες προσφύγων που σχεδόν καθημερινά συρρέουν στην Ελλάδα μου προκαλούν μεγάλη θλίψη για την πορεία της ανθρωπότητας. 
     Σκέφτομαι ότι ο καθένας μας θα μπορούσε να βρεθεί σε αυτή τη θέση και να βιώσει τον ξεριζωμό. Προσωπικά θα ένιωθα μεγάλη ανασφάλεια και φόβο. Αν όμως αναγκαζόμουν να φύγω από την πατρίδα,  μέσα στους μπόγους θα έβαζα σίγουρα ρούχα, χρήματα, το διαβατήριό μου, ένα mp3 με αγαπημένα τραγούδια για να ακούω μουσική τις δύσκολες μέρες , το αγαπημένο μου λογοτεχνικό βιβλίο, έναν φακό, μια πυξίδα και έναν παγκόσμιο χάρτη για προσανατολισμό και οπωσδήποτε το φυλαχτό μου για να παίρνω δύναμη, θάρρος και ελπίδα. Εύχομαι να επικρατήσει σύντομα η ειρήνη μεταξύ των χωρών που βρίσκονται σε πόλεμο και κανείς να μην αναγκαστεί να βρεθεί ξανά σε αυτή τη δυσμενή θέση.
Βασίλης Κ.

α)  Το έργο που με εντυπωσίασε είναι <<ΤΟ ΚΟΥΤΣΟ>> του Βλάση Κανιάρη . Συγκεκριμένα στο έργο αυτό απεικονίζονται έξι ακέφαλες ανθρώπινες φιγούρες, εννιά βαλίτσες, ένα κλουβί και βάση από πισσόχαρτο με σχέδιο κουτσού ζωγραφισμένο με κιμωλία. Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό μόλις το είδα είναι πως αυτές οι ακέφαλες ανθρώπινες φιγούρες πιθανόν να είναι μετανάστες που φεύγουν από τη χώρα τους και αναζητούν νέα εγκατάσταση. Επιπλέον, το κουτσό που βρίσκεται στη μέση αντί για αριθμούς έχει γραμμένες διάφορες λέξεις που ίσως δίνουν οδηγίες για να βοηθήσουν τους μετανάστες στην ευκολότερη και γρηγορότερη εγκατάστασή τους.


β)  Οι έξι μπόγοι που παρατηρούμε στο έργο της Κιμσούτζα <<Μποτάρι>> πιθανόν να ανήκουν σε κάποιον πρόσφυγα  που αναγκάζεται να φύγει από την πατρίδα του όχι επειδή είναι η επιλογή του  αυτή αλλά επειδή οι συνθήκες  που επικρατούν στην χώρα του δεν είναι ιδανικές για να ζήσει και αυτό κυρίως λόγω πολέμου. Για αυτό φεύγει και αναζητά εδάφη που θα του εξασφαλίσουν ασφάλεια, φροντίδα και μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε αυτές τις περιπτώσεις κάθε πρόσφυγας σε αυτή την δύσκολη στιγμή ξεριζωμού από την πατρίδα του παίρνει κάποια πράγματα που είτε τα θεωρεί αναγκαία ή θεωρεί πως με αυτά θα παίρνει δύναμη να συνεχίζει κάθε μέρα τον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο και θα του δίνουν ελπίδα πως κάποια μέρα θα επιστρέψει στο τόπο του. Φέρνοντας στο μυαλό μου αυτήν την εικόνα των προσφύγων που εγκαταλείπουν την χώρα τους τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται είναι θλίψη που αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τους ότι με μόχθο έχτισαν  , αλλά παράλληλα μου προκαλείται και θυμός που δεν μπορώ να κάνω κάτι προκειμένου να επιστρέψουν στην χώρα τους και να ζήσουν ευτυχισμένοι όπως παλιά. Σε αυτούς τους μπόγους κάθε πρόσφυγας βάζει τα απαραίτητα για να ανταπεξέλθει τις πρώτες μέρες αλλά παράλληλα έχουν και μεγάλη συναισθηματική αξία για αυτούς διότι αυτοί οι έξι μπόγοι έχουν τα μοναδικά υπάρχοντά τους. Έτσι λοιπόν φαντάζομαι πως μέσα σε αυτούς θα υπάρχουν ρούχα , κουβέρτες, τρόφιμα , κάποια πράγματα με τα  οποία ήταν συναισθηματικά δεμένα και δεν θα μπορούσαν να τα αποχωριστούν και κάποια σημαντικά έγγραφα.
      Επειδή όμως ζούμε σε μια εποχή που δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο άμα αναγκαζόμουν να φύγω από τον τόπο μου και να εγκατασταθώ σε μια άγνωστη πόλη, σε αυτούς τους έξι μπόγους θα έβαζα τα εξής: Αρχικά,  στον πρώτο μπόγο θα έβαζα κάποια ρούχα και κουβέρτες. Στον δεύτερο θα έβαζα τρόφιμα , ενώ στον τρίτο χρήματα. Στον τέταρτο  κάποια άλμπουμ με φωτογραφίες που θα απεικόνιζαν συγγενικά μου πρόσωπα ώστε να τους έχω πάντα δίπλα μου και στον πέμπτο κάποια αντικείμενα που είναι πολύ σημαντικά για μένα και όταν θα γυρίσω πίσω υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν. Τέλος, στον τελευταίο θα έβαζα μερικά απαραίτητα έγγραφα για την εγκατάστασή μου και την ταυτότητά μου. Ωστόσο, ελπίζω να μην αναγκαστεί ποτέ ξανά κανένας να εγκαταλείψει την πατρίδα του με τέτοιο τρόπο και σύντομα να επικρατήσει και πάλι ειρήνη στα μάτια όλου του κόσμου.

Ελένη Κ. 

α) Το έργο που έκανε εντύπωση είναι η Σκάλα ΙΙ, 2004 ΝΤΟ-ΧΟ ΣΟΥ. Μου μοιάζει σαν μια ανάποδη σκάλα που θέλει να μας πει ίσως ότι στη ζωή μας μπορεί να έρθουν τα πάνω κάτω και το αντίθετο.

β) Οι σκέψεις που έρχονται στο μυαλό μου είναι ότι αυτοί οι μπόγοι ανήκουν σε κάποιους πρόσφυγες ,μετανάστες που αναγκάστηκαν να αφήσουν τον τόπο τους ,την πατρίδα τους ψάχνοντας μια νέα ελπίδα στη ζωή και στην επιβίωση. Μπορεί να περιέχουν αγαπημένα τους αντικείμενα, ρούχα, τρόφιμα ίσως ακόμα και μικρά ενθύμια που να τους θυμίζει την πατρίδα τους. Αν εγώ ήμουν στη θέση τους θα έβαζα τα αγαπημένα μου αντικείμενα όπως φωτογραφίες των αγαπημένων μου προσώπων, λίγα ρούχα και τρόφιμα καθώς και την αγαπημένη μου μικροκατασκευή  από τα Lego μου.
Βασίλης Κα.
α) Το έργο που με εντυπωσίασε πιο πολύ από όλα ήταν αυτό του Αλέξανδρου Γεωργίου που απεικονίζει τον Παρθενώνα. Στο έργο αυτό ο Παρθενώνας φαίνεται λαμπερός και επιβλητικός μέσα στα χαλάσματα. Γύρω του όλα μοιάζουν να καταστρέφονται εκείνος όμως μένει ακλόνητος. Ακριβώς όπως και στις μέρες μας, όπου η Ελλάδα προσπαθεί να μείνει ακλόνητη και να διδάξει πολιτισμό, για ακόμα μια φορά στην ιστορία!


β)    Οι σκέψεις και τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται όταν βλέπω το έργο της Κιμσούτζα, είναι  ότι κάποιος άνθρωπος θα μπορούσε να είναι σε αυτή τη θέση και να κρατάει στα χέρια του αυτούς τους μπόγους. Να είναι δηλαδή μετανάστης, να έχει μαζέψει εκεί μέσα τα απαραίτητα και να έχει αναγκαστεί να πάει  σε μία άλλη χώρα. Έναν τέτοιο μπόγο μπορεί να κρατούσε και η πρωταγωνίστρια του βιβλίου "Φτου ξελύπη" στη μετανάστευσή της προς την Ελλάδα. 
      Αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο είναι , να μαζεύεις άρον άρον τα πράγματά σου. Να πρέπει μεμιάς να διαλέξεις τι θα πάρεις μαζί σου , για να σε συνοδεύσει στο άγνωστο.
Τι χρειάζεσαι , τι δεν χρειάζεσαι , αλλά το θέλεις , γιατί είσαι συναισθηματικά δεμένος. Να πρέπει να χωρέσεις μέσα σ΄ένα μπόγο μια ζωή!!!
      Δεν είμαι σίγουρη για το τι ακριβώς θα έπαιρνα μαζί μου εάν θα έπρεπε να φύγω από τη χώρα μου .Πιθανόν κάποια ρούχα , τρόφιμα , φωτογραφίες.... είμαι όμως σίγουρη ότι και εγώ , όπως και η Νουρ , θα έπαιρνα μαζί μου τον Ράστυ μου , τον σκύλο μου!!!! 
 Νεφέλη Ζ.

α) Το έργο που με εντυπωσίασε είναι το ΝΤΟ-ΧΟ ΣΟΥ. Με εντυπωσίασε γιατί είναι μια σκάλα στερεωμένη από το ταβάνι και φτιαγμένη από διαφανές νάιλον. Όταν το είδα σκέφτηκα ότι είναι ένα δωμάτιο των ονείρων και της χαλάρωσης.

Οι σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό βλέποντας αυτή την εικόνα είναι πως αυτές οι μπάλες ανήκουν σε κάποιο πρόσφυγα ή σε κάποιο παιδί που έχει χάσει τους γονείς του και μέσα σε αυτές έχει βάλει κάποια σημαντικά πράγματα. Αυτές οι μπαλίτσες θα περιέχουν κάτι σημαντικό ή συμβολικό για αυτά τα παιδιά. Αν όμως ήμουν στη θέση των παιδιών αυτών θα έβαζα τα εξής πράγματα. Το πρώτο και πιστεύω το σημαντικότερο για εμένα είναι να βάλω μια φωτογραφία της οικογενείας μου, για να θυμάμαι τον πατέρα μου, τη μητέρα μου και τα αδέρφια μου. Το δεύτερο πράγμα που θα έβαζα μέσα σε μια διαφορετική μπάλα είναι ένα σταυρουδάκι της μαμάς μου που μου το χάρισε για να τους θυμάμαι και να έχω κάτι από αυτούς. Στην Τρίτη μπαλίτσα θα έβαζα ένα σημαντικό εργαλείο του μπαμπά μου το οποίο είναι το αγαπημένο του και θα μου το έδινε να το προσέχω αλλά και να το χρησιμοποιώ. Στην τέταρτη μπαλίτσα θα έβαζα ένα DVD που θα είχα μαγνητοσκοπήσει διάφορες στιγμές από τις διακοπές με την οικογένεια μου. Στην πέμπτη μπαλίτσα θα έβαζα ένα τετράδιο μαγειρικής της μαμάς μου, ώστε να μπορώ και εγώ να φτιάχνω τα φαγητά που έφτιαχνε και εκείνη για να μου θυμίζουν τις γεύσεις αυτές. Στην έκτη και τελευταία μπαλίτσα θα έβαζα κάποια χειροποίητα κεντήματα που είχε φτιάξει η μαμά μου για να στολίσω το σπίτι μου.
Μάνος Κ.
α) Το έργο που εντυπωσίασε ήταν «Η σχεδία» του Μπιλ Βιολα. Σε αυτό το έργο παρατηρούμε έναν άνθρωπο πεσμένο στην υγρή άσφαλτο και πολλούς ανθρώπους οι οποίοι φεύγουν μακριά του. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι ο πεσμένος άνθρωπος φαίνεται πάρα πολύ στενοχωρημένος. Πιστεύω πως ο άνθρωπος που έχει πέσει στην άσφαλτο είναι ένας άστεγος. Οι κινήσεις των γύρω ανθρώπων, δηλαδή ότι τον αποφεύγουν και δεν του δίνουν σημασία θέλει να δείξει ότι οι άνθρωποι δεν θα δείξουν κατανόηση και βοήθεια προς τον πονεμένο συνάνθρωπο. Επίσης, η βροχή η οποία έρχεται από τα πλάγια δείχνει πόσες δυσκολίες έχει περάσει αυτός ο άνθρωπος και πως οι γύρω του άνθρωποι δεν μπορούν ούτε να τις φανταστούν ούτε να τις αντέξουν αυτός είναι άλλος ένας λόγος που φεύγουν μακριά.

Άννα Κ.
α) Από τα έργα τέχνης που αναρτήσατε, περισσότερη εντύπωση μου έκανε το έργο του  Αλέξανδρου Γεωργίου που απεικονίζει τον αρχαίο ναό του Παρθενώνα. Το συγκεκριμένο έργο τέχνης μου κίνησε το ενδιαφέρον περισσότερο από τα άλλα, καθώς  εμένα μου αρέσουν τα έργα τέχνης τα οποία έχουν πηγή έμπνευσης ένα αντικείμενο ή μία κατάσταση του πραγματικού κόσμου. Ο χρωματισμός που έχει επιλέξει ο καλλιτέχνης στο έργο αυτό φαίνεται να αναπαριστά πιστά τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζεται στον κόσμο το καλό με το κακό, το άσχημο με το ωραίο. Ο Παρθενώνας, ένα από τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου, αναπαριστά την ομορφιά και είναι έγχρωμος. Αντίθετα, τα αποτσίγαρα, τα οποία δηλώνουν την ασχήμια, έχουν γκρι χρώμα, δηλώνοντας ,έτσι, μία θλίψη.

Γιώργος Θ.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Ο Βάνκας-Α. Τσέχωφ: Fake sms και δημιουργική γραφή...



Ας υποθέσουμε ότι υπήρχαν εκείνη την εποχή κινητά τηλέφωνα. Ο Βάνκας βρίσκει το κινητό του αφεντικού του και αμέσως σκέφτεται να επικοινωνήσει με τον παππού του. Πώς φαντάζεστε τη συνομιλία τους;

Κάνοντας κλικ σε κάθε σύνδεσμο, μπορείτε να διαβάσετε τη συνομιλία του Βάνκα και του παππού από την οπτική των μαθητών/ριών

             https://www.classtools.net/SMS/68_RgFbgi (Μ. Κ)
             https://www.classtools.net/SMS/66_ffYhDh (Β. Κ)
             https://www.classtools.net/SMS/56_ZeSXBZ (Κ. Γ)
             https://www.classtools.net/SMS/20_d47MYS (Μ. Β)
             https://www.classtools.net/SMS/35_d7PMLg (Γ. Κ)
             https://www.classtools.net/SMS/4_AbYjHJ (Χ. Κ)
             https://www.classtools.net/SMS/55_VeGXbh (Β. Κ.)
             https://www.classtools.net/SMS/82_XUCFaQ (Ε. Κ.)


Αξιοποιήθηκε η εφαρμογή:










Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Συνεργατική γραφή: Συνεχίζουμε το ποίημα όλ@ μαζί!

Ομάδα 7 μαθητών/ριών του Α2 συνεχίζει το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη "Η Μάγια"με τη διαδικτυακή εφαρμογή Google Docs . Ουσιαστικά εφαρμόσαμε τη διαδοχική γραφή και στο τέλος έγινε κάποια επιμέλεια του ποιήματος. 
Εργάστηκαν: Βασίλης Κ., Μαρίλια Κ, Γιώργος Κ., Άννα Κ., Γιώργος Θ., Αθανασία Κ., Άλεξ Ζ. 
Για να διαβάσετε το ποίημα ΚΛΙΚ στην εικόνα!
  https://docs.google.com/document/d/1ERRgIbctZn42JfxjtHXzOegvK4Nby0BmMtLQcU8Q0c8/edith

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση από την...οπτική των μαθητ@ν με αφορμή το απόσπασμα "Η Νέα Παιδαγωγική"


Στην τάξη είχαμε ασχοληθεί (και σε σχέση με το μάθημα της γλώσσας) για το σχολείο την εποχή του Ν.Καζαντζάκη, τα γνωρίσματα του καλού δασκάλου κ.λπ. Θα ήθελα να συζητήσουμε ένα άλλο θέμα το οποίο βιώνετε έντονα τον τελευταίο καιρό. Θα ήθελα σε ένα μικρό άρθρο -για το ιστολόγιο φυσικά- να γράψετε τις σκέψεις σας και τις απόψεις σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Εναλλακτικά:
Αντί για άρθρο μπορείτε να γράψετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας σε έναν εσωτερικό μονόλογο.


Εδώ και λίγες μέρες έχουν αρχίσει τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Οι καθηγητές μου έχουν αναλάβει την ευθύνη να στέλνουν εκπαιδευτικό υλικό μέσω email . Είναι πρωτόγνωρο για όλους μας, μιας και τόσα χρόνια είχαμε μάθει ότι το μάθημα γίνεται με την φυσική μας παρουσία μέσα στην τάξη. Εκεί που λύναμε τις απορίες μας, λέγαμε τους προβληματισμούς μας, ακούγαμε τις γνώμες και τις απόψεις των συμμαθητών μας και γινόταν ένα ουσιαστικό μάθημα.
Τώρα όμως με το θέμα του κορωνοϊού είμαστε υποχρεωμένοι να καθόμαστε μπροστά σε ένα άψυχο μηχάνημα και να κάνουμε μάθημα. Βλέπω και τον αδελφό μου πόσες ώρες κάνει κάθε μέρα. Προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές και έχει αρκετό άγχος. Προσπαθεί και εκείνος με όσες δυνάμεις έχει. Του γίνομαι και εγώ βάρος  και χωρίς να το θέλω (έχοντας και εγώ την δική μου αγωνία) να πάρω τα μαθήματά μου μέσω του υπολογιστή. Ελπίζω να με καταλαβαίνει και εκείνος.
Πραγματικά είναι πάρα πολύ δύσκολο για όλα τα παιδιά αλλά και για τους καθηγητές να γίνεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και οι καθηγητές έχουν και εκείνοι οικογένεια, παιδιά που μπορεί να δίνουν και εκείνα πανελλήνιες ή εξετάσεις σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Ας παλέψουμε και ας αγωνιστούμε όλοι για το καλύτερο. Ο καθένας με τις δικές του δυνάμεις  και ας βγούμε ΝΙΚΗΤΕΣ!
Κατερίνα Γ.

Ακόμα κλειστά τα σχολεία! Πάλι σήμερα θα κάνουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 
  Δεν ξέρω αν μου αρέσει . Τα συναισθήματά μου είναι ανάμικτα. Από τη μια μου αρέσει να εργάζομαι από το σπίτι  με τον υπολογιστή, μου δίνεται έτσι η ευκαιρία να μάθω να τον χειρίζομαι αλλά και να επικοινωνώ με τους καθηγητές και τους συμμαθητές μου. Από την άλλη βρε παιδιά  είναι τελείως ψυχρό. Ούτε να γελάσουμε, ούτε να μιλήσουμε από κοντά, ούτε να ανταλλάξουμε απόψεις, τίποτα!!! 
  Χίλιες φορές σχολείο τελικά. Είναι αλλιώς να βλέπεις τον άλλο απέναντί σου, γεμίζει η καρδιά σου.  
Γιώργος Κ.

Πώς πέρασε έτσι ένας μήνας από την ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία; Εκεί που νόμιζα ότι θα ξεκουραστώ από το πρωϊνό ξύπνημα, άρχισαν να φτάνουν μηνύματα για πλατφόρμες, κωδικούς, συνδέσεις με skype και εξ αποστάσεως μάθημα. Μ΄ έχει κουράσει όλη η κατάσταση με τον κορονωϊό που μπήκε ξαφνικά και άλλαξε τη ζωή μου. Είναι η ώρα που θα χτυπούσε το κουδούνι για το δεύτερο διάλειμμα. Μου λείπει η παρέα και τα πειράγματα στην αυλή. Ακόμα κι η ρουτίνα που γκρίνιαζα μου λείπει κι αυτή. Κι έχω κι αυτή την απορία στη Φυσική. Περιμένω απάντηση στο email από χθες από την καθηγήτρια. Να προχωρήσω άραγε; Ας βγω  στο μπαλκόνι να ξεχαστώ και γράφω αργότερα. Καλό είναι κι αυτό, τουλάχιστον δεν κυνηγάω το χρόνο. Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο; Σχολείο με συμμαθητές και δασκάλους ή σπίτι κι ό,τι ώρα θέλω διαβάζω; Τι μοναξιά κι αυτή. Κάτι ενδιάμεσο αν είναι δυνατόν. Σαν βοήθεια βρε αδερφέ αυτή η εξ αποστάσεως κι όχι να κάνουμε μαύρα μάτια να βρεθούμε με τα παιδιά...
Μαρίλια Κ.

Το τελευταίο καιρό  επειδή έχουν κλείσει τα σχολεία μας για  έναν  πάρα πολύ σημαντικό λόγο, για να αναπληρώσουμε όλες αυτές τις    διδακτικές ώρες κάνουμε μαθήματα εξ αποστάσεως .Τα μαθήματα αυτά μου αρέσουν άλλα θα προτιμούσα να ανοίξουν τα σχολεία, επειδή καμιά φορά όταν γράφω μέσω του υπολογιστή μπορεί να έχει πέσει το δίκτυο ή να ξεχάσω να κάνω από τα αγγλικά ελληνικά και μετά να τα κάνω όλα μαντάρα .  Περισσότερο από αυτά όμως θα θελα  να ξαναδώ τους φίλους  και τους δασκάλους  μου γιατί μου λείπουν πάρα πολύ. Αυτό που ζούμε  τώρα  είναι κάτι καινούριο για μας  και εύχομαι να μαστέ όλοι καλά . Να τα πούμε από κοντά !!!
Άλεξ Ζ.


 Εδώ και έναν μήνα περίπου τα σχολεία είναι κλειστά λόγω της εξάπλωσης ενός επικίνδυνου ιού, του κορωνοϊού. Η κατάσταση φυσικά είναι αρκετά δύσκολη και στενάχωρη για όλους μας, ηλικιωμένους, εργαζόμενους και μαθητές, αφού έχει αλλάξει η καθημερινότητά μας. Είμαστε αναγκασμένοι να μένουμε κλεισμένοι στο σπίτι για λόγους ασφαλείας και προσπάθειας να μην εξαπλωθεί ο ιός. Ευτυχώς το Υπουργείο Παιδείας εφάρμοσε την  εκπαίδευση εξ αποστάσεως και συγκεκριμένα την εκπαίδευση μέσω υπολογιστή. Πρόκειται για μια σύγχρονη μέθοδο μάθησης που είναι πιο ελκυστική για τους νέους. Έτσι οι μαθητές δεν θα χάσουν την επαφή τους με τη μάθηση και  παράλληλα θα εξοικειωθούν με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Επίσης το πρωινό ξύπνημα δεν είναι τόσο βάρβαρο και ο χρόνος που ο μαθητής εξοικονομεί από τις καθημερινές μετακινήσεις σε σχολεία και φροντιστήρια είναι προς όφελός του. Μάλιστα δεν χρειάζεται να κουβαλάει την υπέρβαρη  σχολική τσάντα που επιβαρύνει την πλάτη του. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και τα μειονεκτήματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι αυτού του είδους η εκπαίδευση είναι απρόσωπη γιατί δεν υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση και ανταπόκριση ανάμεσα στον καθηγητή και τον μαθητή. Επιπλέον υπάρχουν ορισμένοι μαθητές αλλά και καθηγητές που δεν έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτόν και η αδυναμία του διαδικτύου σε ταχύτητα προκαλεί πολλές καθυστερήσεις και νεύρα. Πολύ σημαντική είναι και η έλλειψη επικοινωνίας με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες που δε συντελεί στην κοινωνικοποίηση. Τέλος η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με υπολογισμούς επιστημόνων, έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία περισσότερων εύσωμων παιδιών λόγω της έλλειψης σωματικής άσκησης. Εύχομαι να σταματήσει επιτέλους αυτή η πανδημία και να επιστρέψουμε όλοι στην παλιά μας ζωή.
Βασίλης Κ.

Αυτές τις δύσκολες μέρες που διανύουμε και που είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να μένουμε σπίτι μας για το καλό του κοινωνικού συνόλου,  έχει μπει στη ζωή μας η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για εμάς τους μαθητές και η τηλεργασία για τους εργαζόμενους. Ας μιλήσουμε όμως για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μιας και είναι ένα θέμα που με αφορά ως μαθητής της πρώτης γυμνασίου που είμαι.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί συγκεκριμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό όπου (με τον οποίο)  όλοι οι μαθητές μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μπορούν να παρακολουθήσουν  τα μαθήματά τους και να παραδώσουν τις εργασίες τους. Παρακάτω θα ήθελα να σας εκφράσω μερικά μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης διδασκαλίας και να μοιραστώ τις σκέψεις μου μαζί σας.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι (όπως για παράδειγμα), αυτή την εποχή που πρέπει να απέχουμε  από τις δραστηριότητες μας, μας δίνεται το δικαίωμα και η ευκαιρία να μην απέχουμε από την εκπαίδευσή μας. Αυτό βέβαια είναι θετικό για κάθε είδους εκπαίδευση και κάθε είδους εκπαιδευόμενο, από τους μαθητές, φοιτητές  μέχρι και εργαζόμενους, οι οποίοι θέλουν να έχουν μια επιπλέον κατάρτιση. Η ευελιξία στο πρόγραμμα που διαθέτει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι εξίσου σημαντική, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τους εργαζόμενους, οι οποίοι μπορούν να αφιερώσουν  κάποιον συγκεκριμένο χρόνο από την καθημερινότητά τους. Το ίδιο όμως και για κάποιον μαθητή ο οποίος για λόγους υγείας πρέπει να παραμείνει στο σπίτι του.
Θα ήθελα όμως να αναφερθώ και σε μερικά μειονεκτήματα της συγκεκριμένης εκπαίδευσης. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί και έναν συγκεκριμένο τεχνολογικό εξοπλισμό τον οποίο μπορεί κάποιοι μαθητές να μην διαθέτουν λόγω οικονομικών δυσχερειών ή ακόμη και να μη γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον εξοπλισμό. Επίσης δεν υπάρχει επαφή, σχέση, κοινωνικοποίηση, δεσμοί και φιλίες  ανάμεσα στους μαθητές όπως επίσης δεν υπάρχει και επαφή των μαθητών με τους καθηγητές. Οι καθηγητές δεν έχουν την δυνατότητα να αφουγκραστούν και να κατανοήσουν δυσκολίες των μαθητών τους, κανένας από του δυο δεν μπορεί να δει αντιδράσεις του άλλου. Ο καθηγητής δεν έχει την ευκαιρία να έχει προσωπική επαφή και άμεση αντίδραση στις δυσκολίες , ανάγκες και ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή.
Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να καταλάβω ακόμα τι είναι καλύτερο. Αυτό που μπορώ όμως να πω με σιγουριά είναι πως μου λείπει το σχολείο μου, οι συμμαθητές μου και φυσικά οι καθηγητές μου.
Βασίλης Κα.

Τα μαθήματα εξ αποστάσεως...

    Ο Κορονοϊος μας έχει κλείσει όλους στα σπίτια μας. Λόγω αυτού  του συμβάντος έχει χαθεί η επαφή με τα μαθήματα, τους καθηγητές και τους συμμαθητές μας. Ευτυχώς για εμάς η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και μπορούμε μέσω αυτής να κρατάμε μια επαφή με όλους .
Πολλοί καθηγητές και μαθητές δεν είχαν άμεση  επαφή με την τεχνολογία. Η καραντίνα και η αποχή από της σχολικές αίθουσες βοήθησαν όλους να εξοικειωθούν πιο πολύ με την τεχνολογία.
 Οι μαθητές δεν έχουν την πίεση του χρόνου να κάνουν τα μαθήματα τους γρήγορα, δεν έχουν τον ίδιο όγκο εργασιών καθημερινά σε σχέση με τις ημέρες που βρίσκονταν στις σχολικές αίθουσες.   Επίσης, όλοι οι μαθητές είναι σε ένα οικείο περιβάλλον για αυτούς, καθώς βρίσκονται στο σπίτι τους και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή, για να βρουν μια απάντηση.
  Βέβαια, από την άλλη πλευρά επειδή το ελληνικό  ηλεκτρονικό σύστημα διδασκαλίας δεν είναι εξοικειωμένο και ενημερωμένο για μία τέτοια κατάσταση, μερικές φορές  χάνεται η σύνδεση ή   έχει διακοπές η εικόνα ή ο ήχος με αποτέλεσμα τη δυσκολία της επικοινωνίας και της εγγραφής στο σύστημα.
 Ακόμη, η διδασκαλία από το σπίτι δεν επιτρέπει στους μαθητές να συγκεντρώνονται, όπως θα έπρεπε διότι στο σπίτι υπάρχουν πολλοί  παράγοντες  που αποσπούν την προσοχή του μαθητή.
 Σε πολλές περιπτώσεις  οι γονείς λόγω της κατάστασης  χρειάζονται τον υπολογιστή για πολλές ώρες με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην έχουν πολύ χρόνο να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή για να κάνουν τα μαθήματα τους ή να υπάρχουν πάνω από δύο μαθητές σε ένα σπίτι οπότε η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο.
 Μακάρι στο μέλλον όταν με το καλό ξαναγυρίσουν όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές στις σχολικές αίθουσες να γίνεται πιο καθημερινή η   χρήση του υπολογιστή.
Ανδρέας, Άρης, Σπύρος


Τους τελευταίους περίπου δύο μήνες τα σχολεία έχουν κλείσει λόγω μιας πολύ επικίνδυνης  πανδημίας που έχει ξεσπάσει στον πλανήτη μας. Για αυτόν το  λόγο συνεχίζουμε τα μαθήματα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι ένας πολύ εναλλακτικός και έξυπνος τρόπος για να μην μένουμε πίσω στην ύλη. Φυσικά όμως υπάρχουν και μειονεκτήματα αλλά και πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα ένα μειονέκτημα είναι ότι το σχολείο έχει στόχο εκτός από την απόκτηση γνώσεων και την κοινωνικοποίηση όλων των παιδιών, συνεπώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να καλύψει αυτήν την ανάγκη του ανθρώπου. Επιπλέον αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης είναι δύσκολος όσο αφορά την σύνδεση με το internet ,διότι όλος ο κόσμος ασχολείται με τα κινητά και πολλοί  δουλεύουν από το σπίτι έτσι το δίκτυο πέφτει συνεχώς. Τέλος δεν μπορούμε να κάνουμε όλα τα μαθήματα, όπως είναι η γυμναστική που χρειάζεται για την φυσική μας υγεία. Όσο για τα πλεονεκτήματα μπορούμε να πούμε ότι δεν μένουμε πίσω στην ύλη. Ακόμα ότι εξοικειωνόμαστε με την χρήση των υπολογιστών και του internet. Επίσης και το διάβασμα είναι μια διαδικασία με την οποία γεμίζεις τον χρόνο σου και έχεις με κάτι εποικοδομητικό να ασχολείσαι. Επίσης το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις τα μαθήματα σου όποια ώρα θες, με ησυχία και ηρεμία είναι πολύ ευχάριστο. Συνοψίζοντας, η άποψη μου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ότι έχει αρκετά θετικά στοιχεία αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει το περιβάλλον και τις κοινωνικές επαφές που προσφέρει το σχολείο.
Αθανασία Κ.

Είμαι στο δωμάτιό μου και βαριέμαι. Συνέχεια ακούω για τον κορωνοιό  και για το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα. Φρίκη και πάλι φρίκη!  Μόλις έμαθα και τα ευχάριστα. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση! Τι είναι πάλι και τούτο! Μαθήματα  ενώ το σχολείο είναι κλειστό. Δεν λέω πλήττω αλλά και αυτό είναι εξωφρενικό. Πού να έχεις διάθεση να διαβάσεις ενώ όλος ο κόσμος  υποφέρει. Δεν μου αρέσει καθόλου αλλά τι να κάνω! Έχω και τη μαμά μου που συνέχεια μου λέει να  μην είμαι μόνο στο playstation και στον υπολογιστή. Να ανοίξω και κάποιο βιβλίο. Εντάξει, να διαβάσω και να κάνω τις εργασίες αλλά και αυτές στον υπολογιστή δεν θα τις κάνω; Αυτοί οι μεγάλοι όλο συμβουλές και παρατηρήσεις είναι.
-Μην κάθεσαι με τις ώρες μπροστά από μια οθόνη, θα σε πονέσουν τα μάτια...μπλα μπλα μπλα ....Τώρα που πρέπει να παρακολουθήσεις τα εξ αποστάσεως δεν λένε τίποτα. Τώρα δεν πονάνε τα μάτια;
Δεν γίνεσαι ζόμπι; Που θέλεις τόση ώρα να πληκτρολογείς για τα μαθήματά σου
Θοδωρής Κ.

<< Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ >>

   Τους τελευταίους μήνες λόγω μιας πανδημίας που επικρατεί σε όλο τον κόσμο τα σχολεία παραμένουν κλειστά και με απόφαση της κυβέρνησης κάνουμε τα μαθήματα εξ αποστάσεως όσο αυτό είναι δυνατόν. Η προσωπική μου γνώμη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πως έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματά της. Μερικά μειονεκτήματα είναι ότι κάποια παιδιά δεν έχουν ίντερνετ στο σπίτι τους ή αυτό πέφτει συνεχώςενώ άλλα δεν έχουν υπολογιστή ο οποίος θεωρείται αναγκαίως για τις περισσότερες εργασίες. Επίσης, κάποιες οικογένειες που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά είναι δύσκολο να κάνουν όλες τις εργασίεςκαθώς όλα χρειάζονται τον υπολογιστή είτε για να κάνουν κάποια εργασία ή κάποια άλλη δραστηριότητα και άρα ο χρόνος που έχουν για να κάνουν κάτι είναι περιορισμένος. Ακόμη, κάτι παρόμοιο γίνεται και όταν οι γονείς λόγω της δουλειάς τους είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται από το σπίτι με τον υπολογιστή. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα είναι πως με αυτό τον τρόπο διδασκαλίας δεν μένουμε πίσω στην ύλη και μαθαίνουμε να δουλεύουμε με τον υπολογιστή. Εγώ προσωπικά αντιμετωπίζω αρκετές δυσκολίες με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  διότι οι αδελφές μου χρειάζονται τον υπολογιστή πολλές ώρες κάθε μέρα για να κάνουν τα μαθήματα του σχολείου τους αλλά και του φροντιστηρίου τους με αποτέλεσμα για να μπω να κάνω κάποια εργασία κάνω κράτηση μία ή δύο μέρες πριν. Έτσι λοιπόν ολοκληρώνοντας αυτό το άρθρο να πω πως εύχομαι όλος ο κόσμος να απαλλαγεί με αυτήν τη φοβερή δοκιμασία και οι ζωές μας να επανέλθουν στην προηγούμενη καθημερινότητά τους.


 Ελένη Κ.