Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Ο πυροβάτης των αστεριών: Ενδεικτικές δραστηριότητες σε ένα e book

Η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου είναι ένα ταξίδι που ο κάθε αναγνώστης/η κάθε αναγνώστρια βιώνει διαφορετικά. Το σημαντικό είναι οι μαθήτριες/ές να απολαμβάνουν αυτό το ταξίδι και από τα λόγια τους κατάλαβα ότι το βιβλίο τους άρεσε πολύ και όπως είπαν έχει αγωνία, περιπέτεια, δράση, χιούμορ, κατανοητή γλώσσα αλλά συγχρόνως περνάει και "πολλά μηνύματα με απλές λέξεις" θίγοντας πολλά θέματα (π.χ. διαφορετικότητα, ρατσισμός, φιλία, εφηβεία, οικογενειακές σχέσεις κ.λπ). Έτσι, αποτέλεσε αφορμή να συζητήσουμε πολλά θέματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το πρώτο μάθημα -μετά την ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου- που οι μαθητές/τριες έλεγαν τις εντυπώσεις τους και τα σημεία που τους άρεσαν αλλά και γιατί. Εκεί όλα τα παιδιά είχαν να πουν κάτι και αυτό είναι το μεγάλο κέρδος. Το δεύτερο σημαντικό είναι η συνάντηση που θα έχουμε με τον συγγραφέα.  Οι εργασίες που έγιναν είναι ενδεικτικές και έρχονται μετά από την "προσωπική ανάγνωση-συνομιλία" των παιδιών με το βιβλίο. Κάποιες από αυτές είναι πιο παιγνιώδεις άλλες αποτέλεσαν αφορμή για αφηγήσεις ζωής και άλλες έχουν μια... "κοινωνιολογική οπτική", αλλά όπως ήδη ειπώθηκε, το βιβλίο αποτέλεσε αφορμή να δούμε και άλλα θέματα.


 

Βλ. και εντός e book

Κυριακή 8 Μαΐου 2022

Χτίζουμε την ισότητα-Πολεμάμε τα στερεότυπα: Δράσεις με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Έλα στη θέση μου"

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος "Έλα στη θέση μου" που έχει ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών για τα στερεότυπα και τις ανισότητες φύλου ασχοληθήκαμε με ποικίλες  δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, σε ένα πρώτο στάδιο αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του εν λόγω προγράμματος. Στη συνέχεια, οι συζητήσεις -με βάση το υλικό- έδωσαν το έναυσμα για περαιτέρω αναζητήσεις και σχεδιασμό νέων δραστηριοτήτων. Ο σχεδιασμός της όλης εκπαιδευτικής προσέγγισης έγινε με βάση την ταξινομία του Bloom η οποία περιλαμβάνει τα εξής επίπεδα: Γνωρίζω, Κατανοώ, Εφαρμόζω, Αναλύω, Αξιολογώ, Δημιουργώ. Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη ταξινόμηση έδωσε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το θέμα προχωρώντας από τα πιο απλά στα πιο σύνθετα.
Κεντρική έννοια του προγράμματος αποτέλεσαν τα έμφυλα στερεότυπα και οι τομείς που  αυτά επιδρούν. Έτσι, ασχοληθήκαμε με θέματα, όπως μισθολογικό χάσμα, γυάλινη οροφή, έμφυλα παιχνίδια, έμφυλη βία και γυναικοκτονίες.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 14 μαθήτριες/ές από τη Β και Γ τάξη.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα των ερευνών μας και η τοποθέτησή μας μέσα από εικαστικές δημιουργίες (ατομικές και ομαδικές)

Αποτελέσματα 1ου ερωτηματολογίου :


Αποτελέσματα 2ου ερωτηματολογίου (έμφυλα παιχνίδια)

Αναγνωρίζουμε τα έμφυλα στερεότυπα γύρω μας

Έγινε με το Padlet

Η τοποθέτησή μας απέναντι στα στερεότυπα μέσα από εικαστικές δημιουργίες με θέμα "Χτίζουμε την Ισότητα Πολεμάμε την ανισότητα"

Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Η σχεδία του Οδυσσέα: Μεσοπέλαγα αρμενίζω κι έχω πλώρα τον καημό κι έχω την αγάπη πρίμα κι άλμπουρο τον χωρισμός

Οι μαθήτριες/ές του Α1 και Α2 έφτιαξαν και φέτος...μαζί με τον Οδυσσέα σχεδίες. Ο Οδυσσέας αποχαιρετάει την Καλυψώ. "Μεσοπέλαγα αρμενίζω κι έχω πλώρα τον καημό κι έχω την αγάπη πρίμα κι άλμπουρο τον χωρισμό" 

Με κάποια καθυστέρηση γίνεται η ανάρτηση. Ο Οδυσσέας έχει φτάσει ήδη στο νησί των Φαιάκων.